El 78% de les accions promocionals de la Fundació Destí es van portar a terme en 2009 a Alemanya i el Regne Unit

Actualizado: miércoles, 13 enero 2010 18:19

MENORCA, 13 Ene. (EUROPA PRESS) -

La Fundació Destí Menorca ha portat a terme 232 accions promocionals en 2009, de les quals més de la meitat han anat dirigides al mercat britànic, el 23% al mercat alemany i un 14% als mercats emergents.

Així ho ha anunciat avui el conseller de Turisme, Lázaro Criado, qui ha destacat que els mercats britànic i alemany "tenen un fort potencial desestacionalitzador i una gran capacitat de tornada". Tot i això Criat ha apuntat la importància d'actuar en mercats d'emergents ja que "en situacions de dificultat econòmica cal diversificar la indústria per tenir una millor capacitat de capejar el temporal".

En relació amb el mercat britànic, el conseller ha apuntat que s'han realitzat 32 press trips i una reunió amb agents de viatge a Londres. Alhora, la Fundació Destí ha participat en tres fires (Worl Travel Market, Taste of Spain i Manchester descobreix Balears). Finalment, Criat va recalcar que s'han signat convenis de màrqueting amb els majoristes Thomas Cook i TUI UK, així com amb les companyies aèries de baix cost Jet2.com, Monarch Airlines, Easy Jet, i BmiBaby.

A més s'ha publicitat el destí Menorca en 12 mitjans britànics com ara woman's Own, Solihull Times, Shropshire Star o Coventry Telegraph, entre d'altres.

Criat ha destacat l'increment en més de 20.000 clients que va experimentar l'Illa en 2009 de la mà de les companyies aèries baix cost, amb les quals s'han signat acords de col·laboració comercial.

D'altra banda, la Fundació Destí ha portat a organitzat quatre visites d'agents turístics alemanys a l'Illa, de manera que durant 2009 van conèixer Menorca 88 agents. Alhora l'ens ha portat a terme 12 press trips i tres workshops, durant els que es van portar a terme cinc presentacions a agents de viatge que van congregar a 5.150 assistents.

A més, la Fundació Destí ha participat en sis fires alemanyes i ha signat convenis de màrqueting amb set touroperadors i el portal en línia Lastminute.de.

La Fundació Destí també va portar a terme diverses accions promocionals a Espanya entre les quals Criat ha destacat els 15 press trips i la participació en sis fires (FITUR, TCV, SITC, Expovacaciones, INTUR i EIBTM).

D'altra banda, el conseller ha assenyalat que s'han organitzat dos workshops a Madrid i Barcelona i s'ha signat un conveni de màrqueting amb el portal Lastminute Espanya. Finalment, l'ens ha contractat publicitat en 21 mitjans espanyols com ara Hosteltur, Clickair, Taxi, Spanorama, Mas Viajes, Eqüestre i Turisme i Oci, entre d'altres.

En el capítol de despeses, Criat ha apuntat que l'àrea de turisme de la Fundació Destí ha comptat en 2009 amb un pressupost de 2.960.450 euros, dels quals 1.949.027 s'han destinat a promoció, 704.051 a despeses de personal, 14.199 al lloguer d'oficines, 20.524 al subministrament energètic, 47.648 a material tangible i a material pels Oficines d'Informació Turística i 225.000 a l'activitat Menorca tot l'any.