Innova.- Els establiments turístics seran matriculats en 2010 per distingir-se uns d'altres

Actualizado: viernes, 18 diciembre 2009 13:12

La placa que prepara el Cidtur facilitarà identificar els productes en un moment en què s'incrementen les reserves i compres en línia


PALMA DE MALLORCA, 18 Dic. (EUROPA PRESS) -

El Centre de Recerca i Desenvolupament per al Turisme (Cidtur) està desenvolupant una 'matrícula' destinada a identificar els establiments turístics de tota mena i categoria, que s'introduirà de manera pilot en 2010 en les empreses de Balears, per estendre's després a la resta de l'Estat, si es valora positivament la seva ocupació. Aquest constituirà el primer projecte que la nova entitat posa en marxa.

Respecte a aquest últim detall, no té molts dubtes el director executiu del Cidtur, Mateu Alemany, qui ha precisat a Europa Press que la matriculació d'establiments, amb una combinació de números i lletres que els distingirà totalment uns d'altres, serà molt positiva en un entorn de mercat com l'actual, que les reserves i compres es realitzen cada vegada més en línia.

Així, amb una matrícula pròpia no hi pot haver confusions entre l'Hotel Mallorca Palace, de cinc estrelles i ubicat a Sa Coma (Sant Llorenç) i l'Hotel Illa de Mallorca, de quatre estrelles i situat a Palma; perquè tots dos "tindran una identificació única" que permetrà la seva identificació "sense errors", com ja passa amb els vehicles o amb els llibres (ISBN).

Concretament, la iniciativa porta per nom 'Projecte de definició dels estàndards per a la creació d'una matrícula turística', i està sent desenvolupada en col·laboració amb la Universitat de les Illes Balears (UIB) i del clúster d'empreses de tecnologia aplicada al turisme Turistec, en què participen les principals companyies i grups empresarials del sector a les illes.

La nova matrícula, que s'imposarà en hotels, restaurants, agències de viatges, companyies de transports, comerços de vacances i activitats complementàries, suposarà "agilitar" l'accés del client final a l'oferta, perquè distingeixi "el que interessa" amb facilitat. Perquè, en un entorn en el qual es multipliquen les propostes, la clau és distingir l'adequada.

A més, la matrícula turística també "facilita la construcció dels sistemes dels touroperadors virtuals", ja que disposaran una "millor qualitat de la informació" de la qual parteixen a l'hora de configurar les seves ofertes i, en general, de desenvolupar la seva tasca. Alguna cosa que, en primer lloc, s'establirà a Balears i només es traslladarà a la resta del país si l'experiència pilot és satisfactòria.

ES CONVERTIRÀ EN ESTÀNDARD

De fet, "la idea de fons és que la matriculació es converteixi en un estàndard, si és que estem treballant de la forma correcta", ha apuntat Alemany, qui ha recordat que una "part important" del finançament del Cidtur és estatal i, per tant, les solucions que aporti a les problemàtiques i carències turístiques han de ser extrapolables a la resta de Comunitats Autònomes.

Segons va aclarir Alemany, a la primera part de l'any tenim prevista la consolidació organitzativa, que suposa dotar de plantilla al centre, que ara té una seu ubicada al parc tecnològic 'Parc Bit' de Mallorca. I, després, començar a llançar els primers productes, una vegada que els aprovi el patronat públic-privat que presideix el Cidtur.

Cal recordar que el Cidtur, que es va posar en marxa a començament d'aquesta legislatura, i esforços del qual començaran a ser efectius a partir del 2010, té com a objectiu principal generar coneixement científic i tecnològic, en el seu sentit més ampli, per a la seva utilització en el sector turístic. Per això busqui vincles amb els investigadors públics i privats.