Spanair retallarà un 29% les seves rutes d'hivern com a conseqüència del pla de viabilitat

Actualizado: viernes, 19 septiembre 2008 19:57

Diu que haurà d'afrontar una gran suma com a conseqüència de les pèrdues anuals i també de l'accident del 20 d'agost

MADRID, 19 Setembre (EUROPA PRESS) -

La companyia aèria Spanair retallarà un 29% les seves rutes en el nou programa d'hivern, que començarà el pròxim 29 d'octubre, des de 106 fins a 75 rutes, com a conseqüència de l'aplicació del pla de viabilitat anunciat pel grup SAS per fer davant a la crisi de l'aerolínia.

En el seu nou programa de vols d'hivern, Spanair preveu la concentració en aquelles rutes estratègiques que siguin rendibles i que presentin un potencial creixement, segons un document intern al qual ha pogut accedir Europa Press.

S'ha desenvolupat pels vols regulars un programa anual, la qual cosa significa que s'operaran les mateixes freqüències amb els mateixos horaris tot l'any.

Les rutes es concentraran en la mateixa rotació d'avió. Els vols de pont aeri s'han reduït un 28% i el nombre d'avions utilitzats en el mateix es reduirà un 48%.

Es deixaran d'operar les rutes marginals, moltes de les quals es comercialitzen conjuntament amb touroperadors, ja que no constitueixen operacions estratègiques de la companyia.

Spanair al·lega, a més, que les esmentades rutes han creat una "enorme complexitat" per a la companyia obligant a ampliar la flota per un benefici "marginal". És a dir, se suspendran aquestes rutes tot i la seva elevada demanda perquè la seva rendibilitat "és molt baixa".

20 MILIONS PER INDEMNITZAR ELS ACOMIADATS.

Spanair va anunciar que té destinats 20 milions d'euros per satisfer l'abonament de les indemnitzacions per acomiadaments i per trasllats, i ha reconegut que "la summa total a la qual Spanair ha de fer front en els pròxims mesos és molt elevada".

L'esmentada suma inclou les quantitats necessàries per costejar les despeses de devolució dels 15 avions que deixaran d'operar, "l'elevat" nivell de pèrdues de l'exercici i l'impacte econòmic inevitable de l'accident del passat 20 d'agost.

D'altra banda, el grup SAS espera que abans de què finalitzi setembre s'hagi aconseguit un acord amb els treballadors respecte el pla de viabilitat i que aquest acord cristal·litzi en els dies abans del termini legal de les negociacions, que finalitza el pròxim 13 d'octubre.