Aquesta és la carta de presentació de la tele d'À Punt per a "exportar valencianitat"

Presentació de la campanya de llançament de la televisió d'À Punt
EUROPA PRESS
Actualizado: viernes, 25 mayo 2018 14:07

Empar Marco: "No anem a estar preocupats per les audiències, volem fer qualitat"

VALÈNCIA, 25 May. (EUROPA PRESS) -

La radiotelevisió pública valenciana, À Punt, ha presentat aquest divendres la campanya 'Tenim molt a contar', que servirà de presentació per al llançament de la televisió, que iniciarà les emissions el pròxim 10 de juny, amb l'"obligació" de "exportar valencianitat" i el repte de formar una ciutadania "crítica".

La campanya ha sigut presentada en el Centre del Carme per la directora general d'À Punt, Empar Marco; el director creatiu i soci fundador de La Mujer del Presidente --agència que va aconseguir l'adjudicació de l'espot--, José Maza; i tres dels protagonistes de l'anunci: un músic reconegut a Hollywood, Josué Vergara; la primera dona de l'armada espanyola que va pilotar un reactor, Patricia Campos; i la representant de l'empresa musical Stomvi, on es fabriquen "les millors trompetes", Ana Trullás; tots ells acompanyats pel president del Consell Rector de la Corporació Valenciana de Mitjans de Comunicació(CVMC), Enrique Soriano.

'Tenim molt a contar' està dirigida el conjunt de la ciutadania i evidència, a través d'històries d'homes i dones de la Comunitat Valenciana, que en el territori valencià hi ha "moltes coses" que mereixen ser contades. La campanya es completarà amb una altra en xarxes socials on la ciutadania dirà què històries mereixen ser contades amb el hashtag #TenimMoltAContar, entre les quals se seleccionaran algunes per a un altre espot, i amb publicitat exterior en mitjans de comunicació.

Marco ha apostat per fer "visibles" als valencians i ha indicat que la nova televisió té l'"obligació" d'"exportar valencianitat", a través de donar a conéixer el que "interessa" a la ciutadania valenciana i al món, i el "repte col·lectiu" de formar a una ciutadania "crítica".

En l'anunci de presentació per al llançament de la televisió apareix el testimoniatge dels ja esmentats Campos i Vergara, a més del dibuixant i guanyador del Premi Nacional del Còmic, Paco Roca; la científica especialitzada en telòmers, María Blasco; la campiona d'Europa de 50 metres braça en 2011 i amb més de 40 medalles en campionats a Espanya, Anna Ortiz; l'esportista paralímpic i guanyador de set medalles en els jocs d'estiu entre 1996 i 2012, Ricardo Ten; i de l'atleta paralímpic especialitzat en llançament de pes i de disc, Kim López.

Maza ha indicat que l'anunci tracta de mostrar de manera "artística, conceptual i dinàmica" la "nova energia" de la radiotelevisió valenciana i que han centrat el missatge en la "tasca primordial" del mitjà: explicar el que succeeix a la Comunitat a través de la promoció i de la vertebració del territori.

"À Punt Mèdia serà un mitjà referent, el mitjà públic dels valencians, on s'han de sentir reflectits perquè és la seua casa, perquè usem els seus diners per a oferir una informació de rigor, plural i solvent. Farem programes que els interessen, que els entretinguen, que els documenten, que els facen riure i que els emocionen, que ajuden a formar una ciutadania crítica", ha destacat Marco.

"EXPECTACIÓ"

La directora general d'À Punt ha manifestat que no van a estar "preocupats" per les audiències, a pesar que hi ha "molta expectació" pel llançament de la nova televisió, i que el "més important" és fer "qualitat en tots els aspectes".

"No anem a estar preocupats per les audiències, i més en el primer tram. Hi ha molta expectació, jo crec que que anem a tindre audiència, però no anem a estar preocupats per açò, sinó per la qualitat. Volem fer qualitat en tots els aspectes, en tota la programació i en informatius. Això, en un primer tram, és el més important per a nosaltres", ha indicat.

Marco ha explicat que la televisió, que es troba en proves tècniques d'emissió des del passat 25 d'abril, iniciarà la nova programació el 10 de juny perquè creuen que estaran "preparats" perquè funcione, encara que és "complicat" per la multicontinuitat i perquè eixos sistemes "tarden molt" a estabilitzar-se. "L'estabilització pot arribar d'ací sis, set mesos, però això no té per què notar-ho el ciutadà i l'audiència", ha assenyalat.

Així mateix, Marco ha puntualitzat que en la part d'explotació i enginyeria hi ha "molta tecnologia nova", per la qual cosa els periodistes estan realitzant cursos de formació de les diferents empreses de proveïdors i han de fer un "canvi radical" per a adaptar-se a elles.

Quant a la ràdio, ha explicat que primer han d'acabar les obres, que estan "a punt" d'acabar, i després s'instal·larà l'equip en els estudis, per la qual cosa ha anunciat que la nova programació arribarà de cara a setembre. "Continuarà tot el que s'està fent ara, encara que pot ser que hi haja canvis i ampliacions, però la programació completa de la ràdio serà també al setembre", ha destacat.

col.labora la Conselleria de Educació, Cultura i Esport de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 31.999,98 € para el foment de valencià