Marco demana als valencians que estimen i defenguen Á Punt: "Això seria molt important, si no haurem fracassat"

Empar Marco en un esmorzar informatiu
FÓRUM EUROPA TRIBUNA MEDITERRÁNEA
Actualizado: miércoles, 20 junio 2018 13:49

Subratlla que els mitjans públics necessiten anunciants i marques que "aposten per aquesta aventura" per a poder consolidar-se

VALÈNCIA, 20 Jun. (EUROPA PRESS) -

La directora general de la Corporació Valenciana de Mitjans de comunicació (CVMC), Empar Marco, ha incidit aquest dimecres en la importància que el sector audiovisual valencià siga "còmplice" d'À Punt Mèdia per a poder "avançar", al mateix temps que ha demanat als valencians que "estimen, defenguen i donen reputació" a aquest mitjà públic. "Per a mi això seria molt important i voldria dir que hem triomfat, si no és així, haurem fracassat", ha assenyalat.

Marco s'ha pronunciat en aquests termes en un esmorzar informatiu, organitzat pel Fòrum Europa Tribuna Mediterrània, on ha reivindicat la importància dels mitjans públics per a fer "periodisme en majúscules" i ha puntualitzat que, encara que ja estan en marxa la televisió i la ràdio, "encara queda un camí llarg i apassionant" per a millorar certes qüestions.

No obstant açò, ha fet una crida als valencians a "estimar els mitjans de comunicació públics valencians ja que ha lamentat que en altres CCAA que també compten amb aquest servei "no se'ls ataca tant com en aquesta comunitat". "Els valencians ens mosseguem uns a uns altres, és com un esport", ha considerat per a assenyalar que es poden "criticar" i estar d'acord o no en alguns aspectes, però cal "estimar-los" perquè, en cas contrari, "no tenen cap sentit".

"M'agradaria en 2019 poder dir: Es nota que la gent estima els seus mitjans, els defèn i els dóna bona reputació. Per a mi això seria molt important i voldria dir que hem triomfat, si no és així haurem fracassat", ha manifestat.

En la seua intervenció, ha defès l'aposta per ser "motor del sector audiovisual i de la innovació" per a avançar en l'economia digital i adequar-se als nous hàbits de consum. No obstant açò, ha puntualitzat que per a açò és necessari comptar amb "un pressupost suficient".

De fet, ha remarcat que els 55 milions pressupostats per a À Punt en 2018, suposen 11 euros a l'any per valencià, davant dels 58 euros que paga un basc pels seus mitjans públics, els 40 euros a Catalunya o els 36 euros que costen a Galícia. "Som els més barats de tots el que emeten en les CCAA amb llengua pròpia", ha indicat.

A més, ha emfatitzat que, segons l'IVIE, per cada milió d'euros de despesa del sector audiovisual l'impacte és "un augment de 2,1 milions de producció" i "la renda de la Comunitat pot augmentar en 0,9 milions euros i generar o mantindre 25 llocs de treball a l'any".

Així mateix, ha destacat que l'aparició dels mitjans públics a la Comunitat està servint de "locomotora" del sector audiovisual, que va quedar minvat durant el tancament de Canal Nou i la crisi econòmica, ja que "un centenar d'empreses productores ja treballen en diversos gèneres de continguts per a À Punt i s'han recuperat prop de 2.000 llocs de treball". De continuar a aquest ritme, ha puntualitzat, "la previsió és que augmente molt més el nombre de llocs de treball".

"ELS MITJANS PÚBLICS NECESSITEN ANUNCIANTS"

Per tot açò, ha demanat als empresaris presents en la conferència treballar "conjuntament" i establir "aliances sòlides" basades en un "un legitim objectiu i interés comú". "Els mitjans públics necessiten anunciants que vullguen compartir l'aventura amb nosaltres i necessitem marques que ens ajuden a consolidar-nos", els ha manifestat.

"El sector comença a tindre múscul, però açò no hauria de ser una situació conjuntural, sinó que volem una relació estructural i estaria bé que les empreses cada vegada anaren adquirint major dimensió perquè això ens permetria ser mes competitives i evitaríem una excessiva dependència d'À Punt", ha assenyalat.

Marco ha subratllat que À Punt busca ser "l'espill en el qual la gent vol mirar-se" i servir de ferramenta de preservació del valencià. "Per açò demane que la tracten bé, perquè ha costat molt engegar-la i ens estem deixant la pell perquè siguen uns mitjans dignes, plurals i els que els valencians ens mereixem. Volem ser referents", ha resolt.

col.labora la Conselleria de Educació, Cultura i Esport de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 31.999,98 € para el foment de valencià