Sánchez ve "inevitable" una reforma fiscal con xubida d'impuestos a rentes altes y corporaciones grandes

Pedro Sánchez
LA SEXTA - Archivo
Publicado: viernes, 3 julio 2020 9:55

Cree que l'impuestu a los ricos que propón Podemos ye un "fetiche" y opta por xubir Patrimoniu y otres figures existentes

MADRID, 3 Jul. (EUROPA PRESS) -

El presidente del Gobiernu, Pedro Sánchez, afirmó esti xueves que ye "inevitable" l'aprobación d'una reforma fiscal acompasada cola crecedera económica y que meyore en "xusticia fiscal", que va contemplar una xubida del IRPF a les rentes altes, un aumentu del tipu del Impuestu de Sociedaes pa les grandes corporaciones o una xuba d'impuestos especiales y medioambientales, ente otros.

Otra manera, cree que l'impuestu a fortunes grandes propuestu por Unidas Podemos podría ser un "fetiche", polo qu'opta por xubir Patrimoniu y otros gravámenes existentes.

Asina lo indicó Sánchez nuna entrevista en La Sexta recoyida por Europa Press, na qu'afirmó que "ensin dulda" hai que recalibrar la cesta d'impuestos, como encamentó esta selmana'l Bancu d'España, porque una vez se supere la fase d'estímulu pa salvaguardar les rentes y el texíu granible, va haber qu'amenorgar el déficit y la delda pública, y coles mesmes fortalecer el sistema de bienestar.

"Aguantemos, agora toca entrar nuna sienda de recuperación de crecedera, empléu y cohesión", enfatizó Sánchez, sorrayando que la respuesta tien que ser "tresformadora", incorporando la dixitalización y la transición ecolóxica y pasando por "afitar" l'Estáu del bienestar, por Europa y la protección d'empreses y trabayadores pa reactivar la economía.

Pa eso, ve "inevitable" acometer una reforma fiscal "a comuña cola crecedera económica", en llinia colo previsto yá pol Executivu nel alcuerdu programáticu ente'l PSOE y Unidas Podemos.

Asina, faciendo un "esfuerciu ensin precedentes" con midíes como los ERTE o los avales del ICO, Sánchez recordó qu'España presenta una diferencia de 7 puntos de PIB en comparanza colos ingresos fiscales en comparanza a la media de la UE, dalgo "insostenible" pa poder cuntar con un sistema de salú públicu "estraordinariu" en llinia col de los países nórdicos.

"Vamos facer una reforma fiscal, queremos tener un Estáu de bienestar y vamos facer xusticia fiscal", indicó, lo que pasa per "xubir impuestos a grandes corporaciones y non a pequeñes y medianes empreses", amás de "intensificar" la imposición medioambiental, según detalló.

L'IMPUESTU A LOS RICOS, UN POSIBLE "FETICHE"

Preguntáu sobre si l'Executivu contempla modificar los tipos amenorgaos del IVA y la so postura sobre l'impuestu pa ricos propuestu por Unidas Podemos, Sánchez insistió en que lo más importante ye la xusticia fiscal. Asina, recordó que l'impuestos a fortunes grandes "nun taba dientro del alcuerdu de Gobiernu".

"Intelectualmente cómo vamos tar en contra de qu'aquellos que tienen más paguen más impuestos", pero "la cuestión ye si nun dexa de ser un fetiche o entramos onde tán esos patrimonios y facémoslos tributar", respondió, apuntando la so preferencia hcia otros impuestos como'l de Patrimoniu y otros yá existentes.

Nesti sentíu, recordó que les corporaciones grandes paguen un tipu nel Impuestu de Sociedaes inferior al 10%, mentes que les empreses pequeñes y los autónomos "paguen más", por eso cree qu'esi ye'l debate qu'hai que tratar. Coles mesmes, apuntó en materia d'IRPF, que la propuesta del Executivu pasa per aumentar la fiscalidá de los tramos más altos.

D'esta forma, l'Executivu caltién la idea de reforma fiscal contemplada yá nel alcuerdu programáticu, qu'incluyía como midíes un tipu mínimu del 15% en Sociedaes, del 18% pa banca y petroleres, un gravame del 5% de los dividendos a empreses, la creación de les tases 'Tobin' y 'Google', un aumentu del IRPF a les rentes altes; una xubida del 1% en Patrimoniu a fortunes de más de 10 millones, la equiparación del diésel cola gasolina o una llei nuevu de llucha contra'l fraude, a les que se sumaron depués l'impuestu a plásticos d'un usu namás, y l'intención d'un nuevu impuestu especial al tresporte aéreu.

Asturianu ofrecido por