El 34 per cent de les promocions d'habitatges a la costa porta més de tres anys a la venda, segons DBK

Actualizado: martes, 24 junio 2008 14:16

MADRID, 24 de juny (EUROPA PRESS)

El 34 per cent de les promocions d'habitatges a la costa porta més de tres anys a la venda, segons un informe de DKB que agafa com a referència un total de 326 promocions que estaven a la venda l'abril de 2008 en municipis costaners i de segona línia de Balears, Catalunya, Comunitat Valenciana, Múrcia, Andalusia i Canàries.

Segons l'estudi, el número total de promocions només va augmentar un 2,8 per cent des de 2005 i "prop de la meitat" es comercialitza clau en mà, quan fa tres anys aquest percentatge se situava "per sota del 10 per cent".

Alhora, l'informe de DBK calcula que el nombre de transaccions d'habitatges nous lliures en zones costaneres experimentarà un descens del 15% anual en els pròxims dos anys, la qual cosa suposarà vendre unes 90.000 en 2008 i prop de de 76.500 en 2009.

Per DBK, aquestes xifres estan en línia amb la "tendència a la baixa" que ja es va experimentar el 2007, quan el nombre de transaccions va disminuir un 4 per cent, fins els 107.000 habitatges.

Per regions, Catalunya, Balears i Canàries van registrar un descens del més del 20 per cent durant el passat exercici, mentre que a Andalusia i a Múrcia el nombre d'habitatges venuts es va incrementar un 22% i un 14,5%, respectivament.

L'informe de DBK també adverteix de la "notable alentiment" en l'evolució del valor del mercat dels esmentats immobles, motivada per la "sensible" moderació dels preus el 2007 i pel descens del nombre d'habitatges venuts.

Així, el valor de mercat va experimentar un increment del 5% en el període 2006-2007, fins a 19.500 milions d'euros, davant l'augment del 30% registrat en el període passat.

A més, DBK calcula que l'estoc d'habitatges sense vendre generat entre 2004 i 2007 es va situar en les 315.000, a causa del "desequilibri" entre la producció i venda d'immobles.

En aquest sentit, l'informe assegura que la situació "està empitjorant" i alerta sobre aspectes com el "deteriorament" de la confiança, l'augment dels tipus d'interès, l'increment de la morositat, les restriccions de crèdit i, en el cas de la demanda estrangera, la revaloració de l'euro.

En aquest context, DBK indica que la selecció i el disseny dels canals de venda i les accions promocionals i de màrqueting "estan adquirint un gran protagonisme" en les estratègies comercials de les immobiliàries.