El 75 % dels radars de Trànsit de Balears estan col·locats en 'punts negres'

Actualizado: martes, 12 agosto 2008 15:34

Només Balears, Canàries, Cantàbria i Madrid tenen com a mínim la meitat dels radars col·locats en 'punts negres'

PALMA DE MALLORCA/MADRID, 12 d'agost (EUROPA PRESS)

El 75 % dels radars fixos instal·lats per la Direcció General de Trànsit (DGT) a Balears estan ubicats en els anomenats 'punts negres', una taxa molt elevada si es compara amb la de la resta de l'Estat, on només el 26,9 % dels radars se situen en zones de "màxima sinistralitat".

Així ho ha informat avui Automobilistes Europeus Associats (AEA), que va denunciar que la majoria de radars fixos instal·lats en el conjunt del territori nacional estan ubicats en llocs amb "mínima o nul·la sinistralitat".

Aquesta és una de les principals conclusions de l'últim informe d'AEA, que analitza la incidència de la implantació de radars en els punts negres de les carreteres durant 2007. Així, juntament amb Balears, només Canàries (68,7 %), Cantàbria (87,5%) i Madrid (61,7%) compleixen amb el llindar mínim de coincidència al situar "com a mínim la meitat dels radars en un punt negre".

A la resta de les comunitats autònomes, el nivell de coincidència no arriba al 50 %. Aquest és el cas d'Andalusia, amb un 41,9 % dels radars en punts negres, Aragó (8,3%); Astúries (30%); Castella i Lleó (11,8%); Castella i la Manxa (10%); Comunitat Valenciana (16,6%); Extremadura (10,5%); Galícia (14%); la Rioja (0%) i Múrcia (12,5%).

Per províncies, l'informe recull que només set de les 42 analitzades superen el cinquanta % en el grau de coincidència. Es tracta de Cadis (50%); Sevilla (65,2%); Las Palmas (58,3%); Tenerife (100%); Santander (87,5%); Balears (75%) i Madrid (61,7%).

Segons afirma l'associació, aquest any el percentatge de radars en trams perillosos va caure set punts, passant del 34 % el 2006 al 27 % actual.

Automobilistes Europeus revela a l'estudi que l'any passat es van produir 3.289 accidents amb víctimes en els 802 punts negres de la geografia espanyola, amb un balanç de 134 morts i 5.269 ferits, unes xifres que suposen un increment del 6,5 % en el nombre de sinistres respecte el 2006.

Si bé l'organització reconeix un descens en el nombre de víctimes mortals en aquests sinistres, assenyala un augment del 7,1 % en el total de punts negres. El 2007 es van localitzar 53 trams més d'aquest tipus, "i això tot i les costoses mesures adoptades per la DGT, especialment en el que a la implantació de radars automatitzats es refereix, amb una inversió aproximada de més 50 milions d'euros", apunta AEA.

L'associació repassa alhora l'anunci que va fer el ministre de l'Interior, Alfredo Pérez Rubalcaba, amb motiu de l'operació especial sortida de l'1 d'agost, i segons el qual s'instal·larien 190 nous radars per culminar el Pla de Radars Fixos 2005-2007 amb de 521 punts de control "instal·lats en aquells trams de carreteres considerats punts sensibles, bé perquè la velocitat sigui la causa principal dels accidents o perquè en l'esmentada zona o en les seves proximitats s'hagi produït una concentració d'accidents".