Air Berlin titlla de "perillosa" la consolidació aèria i confia que Iberia no compri Spanair

Actualizado: miércoles, 23 abril 2008 20:27

MADRID, 23 d'abril (EUROPA PRESS)

El director d'Espanya i Portugal d'Air Berlin, Álvaro Middelmann, va titllar avui de "perillós" el procés de consolidació del sector aeri, fent especial referència a la possibilitat que Iberia es faci amb Spanair i aconsegueixi a més el control de Vueling a través de la companyia de baix Cost Clickair, en què Iberia té una participació del 20%.

"És perillosa la consolidació aèria i la possibilitat que Iberia compri Spanair suposa tornar endarrere uns 30 anys, perquè hi ha rutes que només les operen elles", va recalcar avui el director d'Espanya i Portugal de l'aerolínia de baix cost alemanya.

Middelman es va mostrar "preocupat" per una "volta a una situació d'oligopoli", sobretot tenint en compte que la situació "es podria complicar encara més" si finalment Iberia adquireix Spanair i Clickair compra Vueling. "Llavors la resta ho tindríem realment difícil", va apuntar.

Tot i això, el director d'Espanya i Portugal d'Air Berlin es va mostrar confiat que les autoritats de competència "garanteixin la competència al mercat" ja que "el mercat aeri s'ha popularitzat gràcies a la competència". "Tant de bo es mantingui aquesta situació", va recalcar Middelmann.

Per la seva banda, Air Berlin no té previst fer més adquisicions els anys vinents, després de les recents compres d'aerolínies com LTU o Belair. "Amb les compres que hem fet els últims anys, estem ben servits", va puntualitzar Middelmann.

TEMPORADA D'ESTIU

L'aerolínia de baix cost alemanya posarà en marxa a partir del pròxim 20 de juny noves freqüències en les rutes Palma de Mallorca-València i Palma de Mallorca-Alacant, que comptarà amb de quatre vols diaris (excepte els dissabtes).

Middelman va destacar que aquestes noves freqüències permetran als viatgers de la companyia de baix cost poder anar i tornar el dia entre les dues ciutats, a més d'augmentar les connexions en l'aeroport de connexió --centre d'interconnexió de vols-- de Palma de Mallorca.

A més, a partir del pròxim 1 de maig la companyia llançarà dos nous vols de llarg ràdio des del seu aeroport de connexió de vols intercontinentals de Düsseldorf, enllaçant la ciutat alemanya amb Xangai i Pequín en un vol que serà operat en part per Air Berlin i en part per la seva controlada LTU.

Pel que fa a l'aeroport de Madrid-Barajas, on la companyia de baix cost només té una ruta a Palma de Mallorca, Middelmann va descartar el llançament de nous destinacions. "Per haver de competir i baixar artificialment els preus no té molt sentit", va recalcar Middelman