Air Nostrum presenta avui un ERO que podria afectar a 507 treballadors i va acompanyat d'un pla d'acció social

Actualizado: jueves, 11 junio 2009 11:42

VALÈNCIA, 11 Jun. (EUROPA PRESS) -

Air Nostrum, aerolínia que opera els vols interilles a Balears, presentarà avui davant de la Direcció General de Treball, dependent de la Generalitat valenciana, un Expedient de Regulació d'Ocupació (ERO) que podria afectar a 507 treballadors de l'empresa i va acompanyat d'un pla d'acció social, segons ha informat en un comunicat la companyia, que també "abandonarà temporalment les rutes no rendibles i reduirà el nombre de vols".

El programa d'acció social que acompanya l'ERO conté mig centenar d'accions formatives, entre d'altres qüestions, i està dirigit a "millorar les condicions d'ocupabilitat dels treballadors que finalment abandonin l'aerolínia".

La voluntat de la companyia, franquiciada d'Iberia per a vols regionals, és la d'"arribar a un acord amb els representants dels treballadors que permeti minimitzar l'impacte de l'ERO", de manera que la direcció de l'empresa va lliurar avui als comitès i seccions sindicals d'Air Nostrum una còpia de la memòria explicativa de l'ERO amb l'objectiu d'avançar en la negociació.

Sobre aquesta qüestió, han assenyalat que la mesura adoptada "respon a un pla de viabilitat necessari per garantir el futur de la companyia" i també preveu "accions d'estalvi i reducció de costos", com l'abandonament temporal de les "rutes no rendibles" i la reducció del nombre de vols.

A més, la companyia "treballa en el desenvolupament d'altres accions incloses en el pla de xoc dissenyat amb l'objectiu de fer front a l'actual situació de crisis" que va provocar, entre d'altres coses, una caiguda de la demanda de passatgers de negocis i una reducció dels ingressos totals de l'aerolínia d'un 18 %, segons les mateixes fonts.

En concret, en el primer quadrimestre del 2009 els passatgers d'Air Nostrum es van reduir en un 8,62 % respecte a l'any passat, mentre que els usuaris de les anomenades 'tarifes de negocis' van caure un 32,20 % en el mateix període.

Des d'Air Nostrum van recalcar que l'aerolínia "no és aliena, per tant, a la situació que viu la indústria aeronàutica" i van apuntar que l'Associació de Transport Aeri Internacional (IATA) va tornar a revisar els resultats de les aerolínies per al 2009 i ha situat en 9.000 milions de dòlars el volum de pèrdues que patirà el sector.