Ausbanc presenta un requeriment davant Gesa perquè aclareixi què ha passat amb les elevades factures

Actualizado: martes, 10 marzo 2009 12:29

L'entitat ha tramitat més de 40 reclamacions de clients afectats pel nou model de facturació


PALMA DE MALLORCA, 10 Mar. (EUROPA PRESS) -

L'Associació d'Usuaris de Serveis Bancaris (Ausbanc) a Balears ha presentat un requeriment a Gesa-Endesa perquè aclareixi el que ha passat amb els últims rebuts de la llum i determinar si efectivament s'han ocasionat danys als clients en cobrar-los més que del que els corresponia, com a conseqüència de l'aplicació del nou model de tarifació.

D'aquesta manera, se li reclama a la companyia elèctrica que "emeti un informe sobre els criteris tant tècnics com aritmètics utilitzats per fer les noves lectures i calcular les factures". Alhora, li demanen que desglossament el sistema de facturació des dels mesos de desembre fins a febrer.

A més, s'exigeix a Gesa que repari els danys ocasionats als consumidors si es confirma que han estat aplicades les noves tarifes en el mes de desembre passat, i que procedeixi a la "immediata" devolució de les esmentades quantitats en el pròxim rebut del mes de març, i que especifiqui quin serà el sistema de compensació que aplicarà per a aquest fi.

Així ho ha informat a Europa Press, la delegada de l'entitat a les Illes, Isabel Martorell, qui ha explicat que es reserven la possibilitat d'emprendre les accions legals pertinents, i alhora va lamentar el retard "excessiu" de la companyia elèctrica a contestar al requeriment que aquesta ha rebut el passat dia 17 de febrer.

D'altra banda, ha informat que Ausbanc ha tramitat més de 40 reclamacions de clients de la companyia elèctrica afectats per l'excés de diners cobrat a la tarifa de la llum, i ha destacat la gran quantitat de consultes d'usuaris que es dirigeixen a l'entitat per obtenir informació sobre la nova facturació mensual, i que es queixen pels últims rebuts de consum elèctric.

Segons ha explicat, les reclamacions han estat interposades davant del departaments de Consum de diversos organismes a l'entendre que les Institucions "també són competents en aquest assumpte", ha afirmat.