Aviació Civil avaluarà els requisits de Flyant abans de pronunciar-se de manera definitiva sobre la seva llicència de vo

Actualizado: miércoles, 15 octubre 2008 20:50

Els administradors concursals de l'empresa diuen desconèixer si hi ha diners suficient per afrontar les indemnitzacions

PALMA DE MALLORCA, 15 d'octubre (EUROPA PRESS)

El Comitè d'Empresa de Futura ha anunciat avui que la Direcció General d'Aviació Civil, dependent del Ministeri de Foment, està estudiant la "viabilitat o no" de la llicència de Flyant ja que actualment manca de la informació necessària per fer una avaluació i pronunciar-se de manera definitiva sobre aquesta qüestió.

En declaracions a Europa Press, el president del Comitè d'Empresa de Futura, Julián Barrero, va manifestar que, durant la reunió mantinguda avui entre els representants dels treballadors de Futura i Aviació Civil, se'ls va comunicar que els "punts bàsics" amb els quals Flyant ha de comptar per posseir la llicència es compleixen, de manera que "de moment no està suspesa". Tot i això, Barrero va revelar que Aviació Civil "tampoc ha dit que estigui aprovada 'sine die'".

Pel que fa a si l'aerolínia podrà fer front a les indemnitzacions per acomiadament, Barrero va remarcar que aquesta va ser una de les preguntes que es van plantejar als administradors concursals de la companyia durant la primera de les reunions sobre la negociació de l'expedient de regulació d'ocupació (ERO) que va tenir lloc avui, però que aquests els van contestar que "no ho saben".

En el cas que l'empresa no tingués "diners en caixa" per pagar-les, el president del Comitè d'Empresa va recordar que "es pretén que pagui el Fons de Garantia Salarial". Tot i això, va manifestar que els treballadors "no estem disposats a acceptar en primera instància" aquesta resolució.

Un dels objectius de la reunió amb Aviació Civil, que va comptar amb l'assistència de la directora general de Transport Aeri i Marítim del Govern, Joana Amengual, era saber per què Flyant continuava operant quan posseeix els mateixos gestors que Futura. Tot i això, Barrero va assenyalar que Aviació Civil, com a òrgan gestor, es limita a analitzar una "sèrie de punts" per veure si la companyia els compleix de manera que "si l'equip gestor és el mateix tant és", va lamentar.

Els representants dels treballadors es van reunir avui amb tres administradors concursals de la companyia -dos economistes i un advocat- però no van arribar a cap acord ja que aquests últims no van admetre el punt de partida presentat pels utilitzats de Futura que era l'escalafó únic de treballadors.

Mitjançant aquest, el Comitè d'Empresa pretenia que d'acord amb l'antiguitat dels treballadors de Futura i Flyant es "omplissin" els llocs que es necessiten perquè Flyant segueixi volant.

Actualment, s'està desenvolupant una Assemblea de treballadors a la seu de CCOO de la capital balear per transmetre als 1.200 treballadors afectats per l'ERO, les impressions obtingudes després de les dos trobades desenvolupades avui.