Bars, restaurants i cafeteries de Pitiüses demanen a l'administració que "recuperi allò perdut" en matèria de turisme

Actualizado: lunes, 18 agosto 2008 18:48

EIVISSA, 18 d'agost (EUROPA PRESS)

El president de l'Associació de Bars, Restaurants i Cafeteries d'Eivissa i Formentera, adherida a la Pimeef, Pedro Ortiz, va instar avui els responsables polítics de les diferents administracions de les Pitiüses que "recuperin allò perdut" en matèria de turisme, "amb campanyes que advoquin per un turisme familiar i que s'estengui sis o vuit mesos en comptes dels 30 o 40 dies actuals".

Declaracions d'Ortiz efectuades a Europa Press a arrel dels últims anuncis del Consell Insular relatius a la posada en marxa des de l'Ibatur, Turespaña, Federació Hotelera, Cambra de Comerç i Foment de Turisme.

Pel president de l'entitat, "es parla de desestacionalitzar la temporada i allargar-la quan en realitat cada vegada aquesta minva més, aclaparada per una falta d'obertura de vies i uns transports que frenen als turistes".

Ortiz va lamentar que des del Consell advoquin per impulsar una promoció turística encaminada al foment de la gastronomia i l'obertura d'establiments tot l'any, quan és una cosa que des d'aquest sector ja es fa, va afirmar, "amb una obertura durant l'hivern del 60 per cent dels negocis i una tònica encaminada a la qualitat i l'atenció".

Va instar els dirigents de les diferents administracions "a aplicar mesures i accions realment efectives" com aconseguir un finançament associada al que aporta la Comunitat Autònoma que redundi en la reducció de tarifes marítimes i aèries. El restaurador va concretar que "amb crisis o no, no pot costar el mateix viatjar a Eivissa que al Carib".

Va recordar que a causa d'aquests fets el sector de la restauració s'està ressentint en els últims exercicis, en major mesura que l'hoteler "ja que el turista gasta tot el seu pressupost en vol i allotjament i en ocasions no li queda per més", va lamentar.

Una de les causes fonamentals d'aquesta tendència negativa del sector, pot deure's, segons el portaveu sectorial, al fet de què s'han reduït dos variables, d'una banda les estades "que són més curtes", de 15 dies a 4 o 5, i per una altra, el descens en l'edat dels visitants. Això sí, apuntà, "també influeix el fet que s'està produint un canvi en els hàbits alimentaris dels turistes".

Respecte a l'edat de les persones que visiten les illes Ortiz va concloure afirmant que cada vegada ve gent més jove, amb edats compreses entre els 20 i 25 anys, "un perfil que anteposa l'entrada a discoteca al consum en restaurants". Això sí, el representant del sector va afegir "que abans d'aplicar polítiques per equilibrar aquest perfil de turista, i canviar el model turístic, han d'obrir-se altres vies", alguna cosa que, va lamentar, "no s'ha fet.