Bilbao i Palma de Mallorca inicien vies de col·laboració per a la seva promoció turística

Actualizado: viernes, 22 agosto 2008 19:04

L'estand de Palma en la Setmana Gran de Bilbao obté més d'un centenar de visites diàries

PALMA DE MALLORCA/BILBAO, 22 d'agost (EUROPA PRESS)

L'Institut Municipal del Turisme de l'Ajuntament de Palma i la societat municipal Bilbao Turisme han posat en marxa diverses vies de col·laboració en matèria turística, que plasmaran en els pròxims mesos en un pla d'actuació que recollirà, entre d'altres aspectes, la promoció conjunta i l'intercanvi d'activitats entre les dues destinacions.

La regidora delegada de l'Àrea de Turisme i Festes i presidenta de Bilbao Turisme, Isabel Sánchez Robles, i la responsable de l'Àrea de Turisme de l'Ajuntament de Palma, Joana María Borras Bosch, van presentar ahir a Bilbao aquestes vies de col·laboració entre la capital biscaïna i la ciutat balear, que té un estand d'informació turística al carrer Diputació durant la Setmana Gran.

Les responsables de turisme van avançar que "aquest és el començament d'una estratègia que es plasmarà en els pròxims mesos amb un pla d'actuació". Aquesta iniciativa és fruit de diferents contactes i reunions prèvies entre Bilbao Turisme i l'Institut Municipal de Turisme de l'Ajuntament de Palma, portats a terme en el marc de la Fira Expovacaciones, celebrada en el BEC el mes de maig passat i en els que es va posar de manifest la voluntat de col·laboració entre les dues ciutats.

Bilbao i Palma consideren "important el treball conjunt entre ciutats amb oferta complementària i amb bones comunicacions via aèria que pot facilitar l'arribada de viatgers a través d'enllaç directe per avió".

Aquest projecte, segons van explicar, neix amb esperit de continuïtat i des de les dues institucions s'està treballant per definir un pla d'actuació, amb diverses accions i amb un calendari anual d'activitats.

Bilbao va rebre l'any passat un milió i mig de persones, que van deixar uns ingressos per valor de 287 milions d'euros, segons les dades del 'Estudi de l'Impacte Econòmic de la Demanda Turística amb destí Bilbao'.

El balanç obtingut de l'estand és molt positiu, ja que aquest atén més d'un centenar de visites diàries, totes elles interessades a la capital mallorquina i la seva oferta turística. El producte més demandat és el mapa de la ciutat i la miniguia, un fullet petit i de fàcil maneig, que recull els recursos turístics més importants de Palma, així com una gran varietat d'informació per al turista.