Cadenes Hoteleres reclamen per al 2010 més eficàcia en la promoció turística i major diversificació dels productes

Actualizado: viernes, 4 septiembre 2009 13:37

PALMA DE MALLORCA, 4 Sep. (EUROPA PRESS) -

L'Agrupació de Cadenes Hoteleres (ACH) de Balears ha elaborat un pla de promoció turística per a l'any 2010, que inclou sengles recomanacions dirigides a l'Executiu balear, centrat en la necessitat de redoblar esforços en promoció turística, així com de diversificar i especialitzar el producte turístic de les Balears.

El full de ruta de l'ACH reflecteix en primer lloc el desig dels hotelers que el Govern diversifiqui el pressupost disponible per a promoció turística de l'any vinent entre mercats tradicionals i nous emissors, perquè considera que es deuen els mercats madurs (Alemanya, El Regne Unit i Espanya), apostant per la seva especialització, i alhora es consoliden els mercats secundaris (França, Itàlia, Països Nòrdics) i es desenvolupen accions per a la captació dels mercats emergents (Rússia i Polònia, especialment).

En segon lloc, l'ACH aposta per l'especialització i diversificació dels productes turístics, afegint valor al 'sol i platja' de manera que pugui allargar-se la temporada turística mitjançant la millora dels productes. En concret, proposa augmentar el pes específic dels 'meetings' com element desestacionalitzador, o potenciar el turisme d'esport, al marge de golf i nàutica. A més, l'ACH creu que cal valorar el desenvolupament de nous productes en mercats encara per explorar.

En aquesta línia, les cadenes hoteleres de Balears veuen necessari impulsar la comercialització en línia, i recomana al Govern redissenyar el web de l'administració autonòmica per convertir-la en una potent eina promocional de destí.

En un quart punt l'ACH insisteix en la millora de la promoció turística, "professionalitzant" les campanyes promocionals, perquè comuniquin una oferta basada en "sensacions i experiències", i reitera la importància de "millorar l'eficàcia i eficiència pressupostària en l'execució i assignació de fons", per fer seguiment de l'impacte de les campanyes o millorant la seva distribució entre les accions existents com acords amb TT.OO. i companyies aèries, fires, campanyes en premsa.

Finalment, les principals cadenes de les illes incideixen en la millora de l'accessibilitat del mercat al producte turístic, alguna cosa que passa per la gestió directa de la relació amb el client, l'impuls de la capacitat aèria cap a les Illes, obrint noves rutes i freqüències.

Aquestes recomanacions han estat elaborades per l'Agrupació de Cadenes Hoteleres de les Balears en el transcurs d'una reunió de treball en la qual han participat els directors comercials de les cadenes hoteleres que formen l'ACH, i resultats de les quals ja ha comunicat a l'Executiu autonòmic per a la seva valoració.