Ceaccu insta els consumidors a exigir a Ryanair compensacions per les cancel·lacions

Actualizado: lunes, 11 agosto 2008 20:02

PALMA DE MALLORCA / MADRID, 11 d'agost (EUROPA PRESS)

La Confederació Espanyola d'Organitzacions de Mestresses de Casa, Consumidors i Usuaris (Ceaccu) va instar avui els passatgers afectats per les cancel·lacions anunciades per Ryanair a exigir no només la devolució del preu del bitllet, sinó també compensacions i va assegurar que facilitarà als viatgers una reclamació judicial gratuïta pels danys i perjudicis causats per la resolució unilateral del contracte.

Ceaccu va recalcar que els viatgers afectats també tenen dret a reclamar judicialment pels danys provocats per les esmentades cancel·lacions. Sobre aquesta qüestió, va recomanar els passatgers conservar tots els documents que acreditin els perjudicis --costos d'un transport alternatiu, lloguers o reserves d'hotel, dies de vacances perduts, etc.--.

Així, l'associació va recalcar que els seus serveis jurídics elaboren un model de demanda, per a reclamacions judicials de fins a 900 euros, accessible en la seva web i que també pot ser sol·licitat per correu electrònic.

D'altra banda, l'associació de consumidors va recordar que la legislació europea estableix indemnitzacions directes d'entre 150 euros i 600 euros i l'obligació d'oferir un transport alternatiu així com assistència als passatgers.