El cistell del mercat dels productes d'alimentació baixa gairebé quatre punts a Palma

Actualizado: lunes, 30 noviembre 2009 14:36

MADRID, 30 Nov. (EUROPA PRESS) -

Els preus dels productes que configuren la cistella d'alimentació estàndard a Palma s'han reduït un 3,9 % en 2009, tot i que el seu valor es manté a 14 punts de distància de la ciutat espanyola amb els índexs més barats (Huelva), segons les conclusions de l'Observatori de Preus en el Comerç Minorista difosos pel Ministeri d'Indústria, Turisme i Comerç.

Pel que fa al cistell del mercat de productes envasaments, la capital balear registra un descens en el cost del 2,9 % en 2009. Tot i això, el seu preu és un 2 % més alt que la ciutat amb el valor més barat, en aquest cas, Castelló de la Plana.

Si es té només enquesta els productes que configuren la cistella econòmica d'alimentació envasada, els preus a Palma han baixat més d'un 10 %, de manera que el diferencial entre la cistella estàndard i l'econòmica pot derivar en un estalvi per al consumidor de fins a un 37 %.

Pel que fa al cost de les fruites i hortalisses, Palma presenta uns preus un 13 % més elevat que la regió amb els productes més barats, en aquest cas Talavera de la Reina, tot i que durant l'any el seu valor ha baixat un 13,9 % a la ciutat mallorquina.

D'altra banda, la capital de l'arxipèlag és la sisena ciutat amb el preu més baix del peix, els valors del qual han baixat un 10,5 % a l'acumulat del 2009.

La tendència contrària es dóna en els preus de la carn que presenta un cost de 36 punts percentuals més que la ciutat amb els valors més baixos (Huelva). Així i tot, els preus han baixat un 4,1 % durant 2009.

Pel que fa a la cistella estàndard dels productes de drogueria, els preus a Palma estan nou punts per sobre dels quals es registren a la ciutat amb índexs més barats (Las Palmas de Gran Canaria) i durant l'any han pujat un 0,7 %.

Tot i això, si es té en compte el diferencial entre la cistella estàndard amb els productes més econòmics, el grau d'estalvi pot arribar a a Palma fins al 42 %.