Consell.- Creen el 'Pla de Promoció del Turisme Cultural' per a promocionar museus, festivals i rutes temàtiques

Actualizado: viernes, 24 julio 2009 18:26

PALMA DE MALLORCA, 24 Jul. (EUROPA PRESS) -

Els Ministeris de Cultura, d'Indústria, Turisme i Comerç i d'Afers Estrangers i de Cooperació han acordat l'elaboració d'un Pla de Promoció del Turisme Cultural 2009-2012 per a la promoció i difusió dels productes culturals a l'exterior dirigits a fomentar el destí 'Espanya Cultural'. Per a la consecució d'aquest objectiu, s 'estableixen quatre àrees d'acció.

D'aquí a l'àrea museística, figura la promoció del Passeig de l'Art de Madrid. Integrat pel museu Del prado, el Reina Sofia i la Fundació Thyssen, per al que s'ha creat un tiquet-abonament i s'analitzarà la possibilitat d'incloure al passeig de l'Art altres institucions públiques i privades com Caixa Fòrum, Casa Encesa, etc.).

Respecte a la Xarxa de Museus d'Espanya, la seva pertinença pretén convertir-se en un distintiu de qualitat, ja que s'integraran en ella aquelles institucions museístiques públiques o privades que reuneixin determinades condicions tant en el que es refereix a la importància de les col·leccions com a altres característiques (accessibilitat, discurs de gènere, horari ampliat durant la temporada d'estiu).

Segons informa el Ministeri de Cultura, la marca' 'Xarxa de Museus d'Espanya' serà objecte de promoció i comercialització a Espanya i en els nostres principals mercats turístics emissors.

A l'àmbit del Teatre, Música i la Dansa, aquest Pla pretén la creació de les xarxes de festivals de teatre, música i dansa, incloent la coordinació d'itineraris que comprenen diferents festivals d'àmbit nacional.

Es tractaria de promocionar i comercialitzar en els principals mercats turístics europeus un producte integrat pels propis festivals, juntament amb la gastronomia d'avantguarda i els allotjaments amb encant, entre d'altres.

Alhora es pretén crear una Xarxa internacional de festivals de teatre, música i dansa per vincular als festivals espanyols d'àmbit internacional als més importants d'Europa, podent-se crear dos tipus de xarxes: una primera vinculada al foment de l'Europa Mediterrània en el marc del conveni existent entre França, Itàlia i Espanya (Avinyó, Verona, Almagro, Mèrida, Peralada, Grec, etc.), i una altra que es podria vincular amb els festivals de la resta d'Europa (Edimburg, Salzsburgo...).

'ESPANYA, ALIANÇA DE CIVILITZACIONS'

Alhora, 'Espanya Cultural' aprofundirà en la promoció d'itineraris culturals temàtics, centrats en 'Espanya, Aliança de Civilitzacions'. L'objectiu és la promoció del patrimoni històric-artístic espanyol vinculat a períodes històrics concrets i a estils artístics: rutes històriques, rutes temàtiques (a destacar la del món islàmic, la xarxa de calls i la dels reals llocs), i Any Sant Xacobeo 2010.

Finalment, aquest Pla de Promoció del Turisme Cultural 2009-2012pretén la Promoció del turisme idiomàtic per potenciar la visita d'estudiants estrangers als centres acadèmics d'ensenyament de l'espanyol.

Per a això es potenciarà l'acció de l'instituto Cervantes a l'àmbit de l'ensenyament no reglada de l'espanyol, dins i fora d'Espanya, a través de la Xarxa de Centres Associats, confeccionada per l'Institut amb aquells centres docents que han obtingut aval de qualitat atorgat pel mateix després de superar els corresponents dictàmens d'adequació.

En aquesta mateixa línia, es promocionarà l'oferta de cursos no reglats d'espanyol al nostre país. Per a això, l'Instituto Cervantes potenciarà la subscripció d'acords amb les universitats i amb institucions educatives en general. I es continuarà la tasca de suport a la Federació Espanyola d'Associacions d'Escoles d'Espanyol per a Estrangers (FEDELE) en la promoció de l'oferta dels cursos d'ensenyament de l'espanyol no reglada.

També es potenciarà la projecció dels materials didàctics disponibles en diferents modalitats mitjançant la presència institucional coordinada en pavellons, fires encontres educatius de caràcter internacional, així com mitjançant l'organització de missions inverses que permetin als responsables de centres educatius estrangers conèixer in situ l'oferta de turisme idiomàtic d'Espanya.