El Consell va tramitar 53 expedients d'inspecció en centres de serveis socials durant l'any passat

Actualizado: lunes, 4 mayo 2009 11:41

L'IMAS ha fet 172 visites d'inspectors i va investigar 30 denúncies


PALMA DE MALLORCA, 4 May. (EUROPA PRESS) -

El Consell de Mallorca va incoar durant l'any passat un total de 53 expedients com a resultat de les inspeccions realitzades en centres de serveis socials de menors, discapacitats i de persones grans dependents de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials (IMAS) per comprovar el nivell de qualitat dels serveis.

Alhora, el total de visites realitzades pel servei d'Autoritzacions i Inspeccions de l'IMAS es va elevar a 172, de les quals aproximadament 100 van correspondre a residències per a majors. En concret, es van realitzar 43 inspeccions en centres privats, 62 en públics i altres 67 en centres concertats, segons les dades facilitades a Europa Press per aquest organisme.

El departament de Benestar Social de la Institució insular realitza les visites exercint les seves funcions en matèria d'inspecció arran de denúncies o bé es fan d'ofici de manera periòdica. Com a conseqüència d'aquesta activitat, es van incoar 6 expedients sancionadors, dos en centres públics i quatre de titularitat privada.

Aquesta entitat ha rebut un total de 30 denúncies que han estat interposades l'any passat, el que van motivar inspeccions per obtenir proves que certifiquessin possibles incompliments.

En general, les carències detectades més habituals en les residències que gestiona el Consell fan referència a la falta de personal laboral i sanitari, a la carència de la titulació necessària per part del personal per desenvolupar el lloc de treball i l'escassa higiene en alguns d'aquests equipaments.

Alhora, en algunes d'aquestes visites es van constatar deficiències relatives a menús no apropiats per a les persones grans i a la temperatura inadequada del centre (massa fred o massa calent).

El Consell de Mallorca, des de fa cinc anys, és la institució encarregada de fer les inspeccions i donar les autoritzacions tant a centres privats com públics que presten serveis socials. D'aquesta manera, el departament d'Autoritzacions i Inspeccions és l'encarregat de fer aquestes funcions inspectores està format per un total de set persones que es fan càrrec d'aquestes funcions.

El seu camp d'actuació queda definit a la Llei 4/99 sobre la Funció Inspectora dels Serveis Socials.