La Conselleria de Salut apel·la al compromís de la direcció dels hospitals i a la formació davant les agressions

Actualizado: miércoles, 27 agosto 2008 21:05

PALMA DE MALLORCA, 27 d'agost (EUROPA PRESS)

La Conselleria de Salut i Consum va apel·lar avui al compromís de les direccions i la implicació dels treballadors, l'anàlisi del lloc de treball i el seu perfil en cada cas, la prevenció i el control del risc de violència, i a la formació per fer davant de la violència en el lloc de treball, amb l'objectiu de desenvolupar un pla efectiu per prevenir les agressions en els centres sanitaris.

En un comunicat difós avui, des del departament dirigit per Vicenç Thomàs van condemnar i van lamentar així l'agressió soferta per un treballador de l'Hospital de Son Llàtzer, que va actuar "amb celeritat" a l'hora d'activar el Pla de prevenció de la violència en els centres sanitaris. En aquest sentit, van asseverar que "a cada moment" l'actuació en l'activació del Pla va ser "òptima" i, des del primer instant, el treballador va rebre el suport de les institucions per les quals treballa.

Segons l'opinió de la Conselleria, el compromís de la direcció genera i difon una política "clara" de tolerància zero cap els incidents violents, assigna responsabilitats pel compliment i el desenvolupament per part de tota l'organització en l'activació del Pla de prevenció de la violència, destina recursos "apropiats" a totes les parts implicades i estableix un programa que preveu l'atenció mèdica, el suport psicològic i l'assessorament jurídic.

Per la seva banda, segons va agregar, els treballadors entenen i compleixen les pautes d'actuació del programa de prevenció de la violència, participen en grups de treball que reben les comunicacions de totes les incidències facilitant la realització de les inspeccions i recomanen estratègies correctives que milloren la implantació del Pla i, finalment, participen en un programa de formació contínua que proporciona tècniques que permeten detectar situacions delicades i respostes adequades.

Tal com van recordar des del departament en aquesta mateixa línia, va ser dimarts passat quan, a les 19.05 hores, s'ha produït un incident violent a l'Àrea d'Hospitalització de Son Llàtzer i ràpidament els responsables de seguretat van comparèixer al lloc dels fets. A continuació es va comunicar els fets a la policia, que va acudir a l'Hospital i va redactar un atestat, i alhora el Servei d'Urgències atenia en el mateix moment a l'infermer agredit.

El mateix dia 20 la Direcció de Son Llàtzer va comunicar a l'Ib-Salut l'agressió i automàticament es va activar el protocol de prevenció de la violència. Aquesta jornada, el treballador va certificar un comunicat d'assistència sanitària per accident laboral i el Servei de Salut li va facilitar suport psicològic i assessorament jurídic. Així, tant el treballador com l'Hospital Son Llàtzer es van presentar denunciant l'incident succeït.

Segons va explicar la Conselleria, en aquest centre sanitari anualment es produeixen més de 1.500.000 d'actes d'atenció entre els professionals i els pacients o els seus familiars. Aquesta activitat preveu des de les urgències, les consultes, les analítiques, l'atenció a les plantes d'hospitalització, la informació de les intervencions quirúrgiques, fins a la informació que reben en el moment de l'hospitalització. Aquestes xifres indiquen que diàriament en Son Llàtzer 4.200 vegades algun professional de l'organització atén a un pacient "en un clima de confiança i tranquil·litat", va remarcar.