CORR.-SAS Tecnical Service s'encarrega del manteniment dels motors i components dels MD d'Spanair

Actualizado: jueves, 21 agosto 2008 19:30

Preguem substitueixin aquesta notícia per la passada a causa d'un error de la font informant, que afecta només al tercer paràgraf

PALMA DE MALLORCA, 21 d'agost (EUROPA PRESS)

SAS Tecnical Service és l'empresa encarregada del manteniment dels motors, els components i l'enginyeria dels MD de la companyia Spanair, que és el model d'avió sinistrat ahir a l'aeroport Madrid-Barajas i que va causar la mort de 153 persones, entre elles, el pilot i l'auxiliar de vol, residents a Palma.

Fonts d'Spanair van informar a Europa Press que els MD d'aquesta companyia estan sotmesos a tres tipus de manteniment, de manera que els tècnics d'Spanair s'encarreguen del més habitual, que és el que es realitza diàriament i en què se solucionen les petites incidències que es puguin trobar els pilots a l'hora de volar.

Per la seva banda, van apuntar que Iberia s'encarrega del manteniment del fusellatge dels MD-87 que en el seu moment Spanair va comprar a l'aerolínia de bandera, mentre que SAS Tecnical Service és el responsable del manteniment dels motors, els components i l'enginyeria d'aquests avions.

El president del Sindicat de Pilots (SEPLA) i pilot de Spanair des de 1988, José María Vázquez, va subratllar, en declaracions a Europa Press, que els avions "no tenen edat" per temps de funcionament, referint-se als 15 anys del MD sinistrat, sinó que lo "important" de les aeronaus és que el seu manteniment sigui "adequat".

Així, va recordar que cada cinc anys, els avions es desmunten "gairebé punts" i se'ls canvia totes les peces, després de revisar "cadascun dels cargols i reblons", fet que suposa que cada lustre "tenim un aparell nou", cosa que, segons va assenyalar, és molt semblant en el cas dels motors.

A més, va afegir que existeix un manteniment diari i mensual, mentre que els avions se sotmeten també a una revisió "profunda" de tots els seus sistemes després de fer 1.500 hores de vol i que es prolonga durant diverses setmanes. D'altra banda, va revelar que els aparells també són revisats durant un període de dos mesos cada 5.000 hores de vol.

EL MANTENIMENT ES COMPLEIX "AMB COMODITAT".

Per tant, Vázquez va insistir en què més enllà de l'antiguitat de l'avió, el fet important és que les companyies s'ajustin a la normativa referida als cicles de manteniment dels aparells, que són complerts per totes les empreses "amb comoditat". En aquesta línia, va recordar que a Espanya "han volat avions amb 30 o 40 anys i no ha passat absolutament res".

Preguntat pel fet de què les companyies aèries estiguin optant per eliminar els MD de les seves flotes, el president del SEPLA va indicar que aquesta decisió no respon a què aquests avions siguin més insegurs que la resta, sinó que els seus motors "gasten més querosè de l'adequat i, per tant, són menys eficients que els motors més moderns i sofisticats".

A més, va subratllar que tant els MD, com el seu model passat el DC9 s'han "popularitzat" a Espanya i a tot el món. D'aquesta manera, va recordar que s'han fabricat més de 2.000 unitats del MD, la qual cosa converteix aquests avions en els "més fabricats i els que més han proliferat per tot el món". Vázquez va recordar que gairebé totes les companyies han comptat en la seva flota amb els MD, inclosa Iberia.

D'altra banda, va explicar que el comandant de l'avió sinistrat ahir, Antonio García Luna, va decidir portar l'avió als serveis de manteniment, abans de què es produís el tràgic accident, després de detectar un problema en el sensor de temperatura exterior, que, segons va apuntar, serveix per conèixer la temperatura ambiental que existeix fora de l'avió i que "pot tenir una influència en el rendiment que puguin tenir els motors".

Tot i això, Vázquez va remarcar que el comandant va decidir, després, reprendre el vol després de considerar que la deficiència havia estat solucionada pels serveis de manteniment, una vegada comprovada la reparació. "Entenc que si el manteniment no hagués reparat la deficiència, el pilot no hagués acceptat volar, pel que dono per descomptat que el problema es va corregir", va assenyalar.

Finalment, el president del SEPLA va manifestar que no se sabrà si aquesta deficiència va estar relacionada amb l'accident fins que la Comissió encarregada d'investigar-lo no doni a conèixer les causes definitives en un termini d'un any, ja que "ara mateix no es pot aventurar res".