El Defensor del Ciutadà estima en més de la meitat de les queixes resoltes que Cort no vulnera drets dels veïns

Actualizado: viernes, 22 agosto 2008 17:21

Miquel Lladó rep 142 reclamacions de les quals ja ha resolt el 84 % des de la seva creació el novembre del 2007

PALMA DE MALLORCA, 22 d'agost (EUROPA PRESS)

El Defensor de la Ciutadania de Palma, Miquel Lladó, ha estimat que l'Ajuntament no vulnerava drets dels ciutadans en el 57 per cent de les 115 queixes resoltes des de la seva creació el novembre del 2007, mentre que en el 23 per cent dels casos ha considerat que les reclamacions no eren competència de la institució municipal. D'altra banda, en el 12 per cent de les demandes va fer una recomanació al consistori instant-lo a canviar una determinada situació.

Segons dades als quals ha tingut accés Europa Press, el Defensor del Ciutadà, Miquel Lladó, ha rebut des del novembre passat i fins al present mes d'agost un total de 142 reclamacions de ciutadans i entitats, referits a diferents aspectes de la capital balear, de les quals ja ha resolt o arxivat un total de 115, fet que suposa el 84 % del total.

Així, només en el 4 per cent de les queixes resoltes (5), el Defensor del Ciutadà va considerar que el consistori vulnerava els drets dels veïns de Palma, mentre que en l'1 per cent de les reclamacions (1), va estimar que existia un greuge i, a més, va realitzar una recomanació a la institució municipal perquè evités aquesta situació. Per part seva, el Defensor del Ciutadà va considerar que l'Ajuntament no tenia competència en el 23 per cent de les queixes resoltes (26).

La majoria de les 142 reclamacions es referia a aspectes urbanístics (29), seguides de les queixes que feien referència a la salut (18), Policia Local (15), Mobilitat (10), Llicència d'Activitats (9), Multes (9), Recaptació (7), Trànsit (6), Qualitat (5) i Benestar Social (4).

D'altra banda, les dades revelen que només el 9 per cent de les queixes van ser interposades per entitats o associacions, mentre que la resta van ser plantejades per ciutadans, de manera que un 48 per cent van ser dones, respecte del 43 per cent d'homes.

Pel que fa al temps de resolució, el 40 per cent de les demandes va ser resolta pel Defensor del Ciutadà en un termini d'un mes, mentre que en el 25 per cent dels casos va tardar entre un i dos mesos a donar resposta a la queixa. D'altra banda, el 16 per cent de les queixes va ser solucionada en un termini d'entre dos i tres mesos, mentre que el 19 per cent va ser solucionada en més de tres mesos.

Respecte a la demora dels informes dels Serveis Municipals sol·licitats per Lladó per poder determinar la responsabilitat de l'Ajuntament en les reclamacions presentades pels ciutadans, en el 39 per cent dels casos van ser lliurats dins el termini establert, mentre que en el 27 per cent de les queixes, la documentació va ser rebuda en menys d'un mes.

Per la seva banda, només en el 20 per cent dels casos, els Serveis Municipals es van demorar entre un i dos mesos a lliurar els informes sol·licitats pel Defensor del Ciutadà, mentre que en el 14 per cent de les reclamacions van tardar més de dos mesos.

Actualment, Lladó es troba tramitant 27 reclamacions, cosa que representa el 16 per cent de les 142 queixes rebudes en els últims deu mesos. Concretament, durant el present mes, ha rebut 7 demandes, de les quals ja resolt sis.

CANVI D'OFICINA A PARTIR DE 2009

El Defensor de la Ciutadania presta els seus serveis des d'una oficina ubicada en Cort, integrada per Lladó i per cinc persones més, en què es reben i es tramiten els suggeriments i reclamacions dels veïns de Palma de manera gratuïta, amb l'objectiu de ser un canal de diàleg, estudi i seguiment dels problemes que viu la població de Palma davant de l'administració municipal.

Està previst que el servei del Defensor de la Ciutadania s'ubiqui a partir de 2009 al número dos del carrer Porta de's Camp, després que l'Ajuntament de Palma, a través de l'Empresa Municipal d'Obres de Palma (EMOP), hagi adjudicat provisionalment a l'empresa constructora Llull Sastre les obres de reforma d'un local, que començaran a mitjan setembre.

En total, s'invertiran 224.112 euros per canviar la distribució d'aquesta planta baixa de 449 metres quadrats i dotar-la amb l'equipament necessari per a aquest servei d'atenció ciutadana. L'espai interior estarà dividit en una zona d'accés diàfana habilitada com sala d'espera, un despatx, una sala de reunions, una àrea de notificadors, un arxiu i un bany.