Els auxiliars de servei a la ciutadania tornen als carrers de Palma

Actualizado: miércoles, 17 marzo 2010 16:07

PALMA DE MALLORCA, 17 Mar. (EUROPA PRESS) -

El nou programa d'auxiliars a la ciutadania als carrers de Palma ha començat avui i durarà fins a finals del pròxim mes de juliol. La iniciativa facilitarà la inserció laboral de persones en atur, generarà un entorn de major seguretat i facilitarà el bon funcionament dels serveis municipals a través de la informació, la detecció d'anomalies i la recollida de queixes i suggeriments per part de la societat.

Així, el programa té els seus orígens en dues iniciatives anteriors, servei de 'guardaparcs', que comptava amb una plantilla de nou treballadors que realitzaven les seves funcions en els espais lliures públics de la ciutat; i el servei de suport a la ciutadania, que comptava amb una plantilla de 21 treballadors que exercien les seves funcions en les vies públiques de Palma.

Aquests dos serveis han tingut una valoració positiva per part de la ciutadania i, concretament, sobre el segon la Regidoria de Benestar Social va encarregar una enquesta a veïns, comerciants i serveis, de les zones en la qual es va manifestar la satisfacció i la utilitat d'aquests programes, i s'ha demanat la continuïtat i l'ampliació en personal i horari dels mateixos.

El programa que comença avui la seva presència als carrers de Palma, gestionat conjuntament per les Regidories de Seguretat Ciutadana i Benestar Social, representa una suma d'aquests dos serveis. Així, està enfocat per millorar l'ocupabilitat de persones en situació d'atur de llarga durada, i en total té 35 treballadors, més un equip tècnic format per una animadora sociocultural i una coordinadora del programa.

Així, el primer mes del programa està destinat que els auxiliars rebin la formació necessària per portar a terme les funcions que tenen adscrites i per conèixer el territori on desenvoluparan la seva tasca.

Alhora, les funcions principals dels auxiliars de servei a la ciutadania són auxiliar i contribuir a un millor funcionament dels serveis municipals, generar un entorn de major seguretat i comoditat per a la ciutadania, inhibir amb la sola presència l'exercici de l'activitat dels aparcacotxes il·legals, traslladar les incidència i suggeriments recollides al carrer a la coordinació de l'equip per a la seva posterior gestió i trasllat a les regidories corresponents a través del sistema de qualitat.

En aquest sentit, els auxiliars també hauran de facilitar informacions senzilles als ciutadans que les demandin, tenir presència i visibilitat en parcs, jardins, zones esportives, places, carrers i altres llocs de concurrència oberta i pública, portar a terme la dissuasió de possibles infraccions de les ordenances municipals i avisar al 092 o al 112 en cas d'infraccions greus i reiteratives de tipus urgent a causa de conductes perilloses, imprudent o punibles penalment.

ZONES D'ACTUACIÓ I HORARI

D'altra banda, els 35 auxiliars de servei a la ciutadania estaran distribuïts segons les necessitats detectades en els diferents territoris de la ciutat. Així, treballaran de dilluns a divendres, i a diferència del programa portat a terme al 2009, també estaran presents a les tardes, amb un horari de 8.00 a 15.00hores i un altre de 12.00 a 19.00 hores.

Finalment, les zones d'actuació actualment delimitades per al desenvolupament del servei són Passeig Mallorca, Son Dureta, El Carme i Sa Feixina, Parc de Sa Riera, Plaça Alexander Fleming i Parc de Ses Estacions, zona Corte Inglés i Nuredunna, Son Roca, Sa Riera i Instituts, Misericòrdia i Plaça Patines, Sant Francesc i Orson Welles, Parc de la Mar i Conquistador, Parc Krekovic, Portitxol, Plaça és Mercat, Son Rullan, Son Ferriol i Plaça de l'Olivar.