Els controladors esperen que aquesta vegada la negociació amb AENA sigui "definitiva"

Actualizado: miércoles, 11 agosto 2010 13:08

MADRID, 11 Ago. (EUROPA PRESS) -

Els controladors aeris confien que en aquesta ocasió, descartada ja la vaga l'agost, la negociació, que es reprèn aquesta tarda a partir de les 17.00 hores quan les dues parts se sentin a la taula, sigui la "definitiva".

En declaracions a RNE, recollides per Europa Press, el portaveu de USCA, Daniel Zamit, va desitjar que la negociació serveixi per fixar "un marc sostenible en el temps per al col·lectiu i per a l'empresa".

"Hem fet un exercici de responsabilitat i hem demostrat un gran sentit d'Estat. Com ja hem reconegut la vaga era mala per al turisme, per a la recuperació econòmica, per als usuaris que estan pendents d'anar-se'n de vacances i per als propis controladors perquè la nostra imatge es deterioraria encara més que no s'ha deteriorat amb les constants campanyes a les quals hem estat sotmesos", ha afirmat.

Zamit ha destacat que USCA sempre ha demostrat la seva voluntat de negociació "des del primer dia" i "sense aixecar-se de la taula en cap moment", per afegir que sempre han estat els controladors els que han donat "els primers passos liderant la negociació".

Tot i això, ha indicat que el col·lectiu desitja trobar una solució al conflicte, que espera "amb impaciència", ja que després de sis mesos de treball "en condicions dolentes de treball viu amb inquietud el futur del col·lectiu i el de l'empresa".

Zamit ha apuntat que en tota negociació "cal cedir" i que els controladors han cedit "molt". En aquesta línia, ha insistit que el problema fonamental no és el retributiu sinó les jornades i ha explicat que el que estan demanant és una jornada equiparable a la d'Europa.

"La mitjana a Europa és de 1.350 hores, oferim a AENA marcar un termini d'aquí a tres anys per disminuir progressivament la jornada fins a aquesta xifra. Creiem que és raonable", ha afegit.

Per a USCA, l'empresa "no pot ancorar-se en el màxim que fixa la llei, que és de 1.750 hores, davant de les 1.200 del conveni actual". "La pròpia llei es defineix com un marc transitori en tant s'arriba a un segon conveni. Estem disposats a arribar a les 1.500 hores", ha apuntat.

L'AVÍS DE ZAPATERO HA ESTAT PER A "TOTS".

Zamit es va referir a les paraules del president del Govern espanyol, José Luis Rodríguez Zapatero, en les que ha dit que tant Foment com el ministre estan disposats al diàleg i convidà els controladors a la "responsabilitat".

"Vam veure en elles una convidada a la responsabilitat per a tots, per a nosaltres, però també per a l'empresa. Nosaltres no podem ser els únics responsables de tots els mals que té AENA, millor o pitjor pagats som treballadors", ha assenyalat.

En aquesta línia, ha considerat que AENA hauria de flexibilitzar un poc els seus necessitats respecte als treballadors i no oferir "única i exclusivament" el que ja preveu la Llei i en el Reial decret aprovat pel Govern, que regula els temps d'activitat i de descans dels controladors.

"El Reial decret ha estat una desautorització, no només cap a AENA sinó cap a USCA quan aquest assumpte s'estava negociant a la taula", ha insistit, per afegir que si es tracta de garantir la seguretat i el descans no s'entén que només s'apliqui als proveïdors privats i que inclogui una moratòria perquè no entri en vigor fins a l'1 de novembre de 2012.