Els hotelers critiquen la política turística de Palma i exigeixen un "radical" canvi promocional per a la ciutat

Actualizado: jueves, 11 diciembre 2008 19:10

La Federació Hotelera de Mallorca augura que l'arribada de turistes dels principals mercats emissors anirà "a pitjor" en 2009

PALMA DE MALLORCA, 11 de desembre (EUROPA PRESS)

La Federació Empresarial Hotelera de Mallorca (FEHM) ha criticat avui la política turística que està portant actualment l'Ajuntament de Palma a través de l'Institut Municipal de Turisme (Imtur), pel que va exigir un "urgent i radical" canvi en les accions promocionals de la capital balear, que ara mateix està travessant "importants dificultats" relatives a l'ocupació dels seus hotels.

Durant una trobada que va mantenir amb els mitjans de comunicació per repassar la situació actual del sector, el president de l'entitat, Antonio Horrach, va lamentar que des de l'Imtur "no s'estan fent bé les coses" i en aquest sentit va assenyalar que l'ocupació a Palma ha baixat un 10% en 2008 respecte al passat any, mentre que en el cas de la cadena hotelera NH, aquesta reducció s'eleva al 16%.

Així, mentre aquesta mateixa empresa va tancar l'any passat amb uns índexs d'ocupació del 80%, 2008 ho va a fer amb un 64%, cosa que representa, a més d'un 16% menys d'afluència de clients, un descens del 44% de la seva rendibilitat. En aquest context, i per fer front als resultats de la política turística de Palma, va recalcar la necessitat de crear un òrgan promocional mixt que permeti millorar la situació, ja que la ciutat "està patint moltíssim".

Després que la setmana passada el gerent de la FEHM, Alfonso Meaurio, avancés a Europa Press que lluny de millorar aquesta situació les expectatives per al pròxim any són "bastant pessimistes" i els indicadors en aquest sentit són "molt preocupants", també a nivell de les Balears, Horrach ha afirmat que en la passada legislatura, l'exregidora de Turisme, Francisca Bennàssar -que fa poc va anunciar la seva retirada de la política- "va fer molt per Palma com destí turístic".

"Estem veient que alguna cosa no s'està fent bé i ja s'ho hem transmès a l'Ajuntament", va incidir el màxim responsable de la Federació Hotelera, qui va confiar que des del consistori "s'han mostrat per la tasca" d'iniciar un canvi en aquest sentit. Sobre aquesta qüestió, va reclamar un pla de màrqueting "més seriós".

PREVISIONS PER A 2009

En relació amb les expectatives per al pròxim any a Mallorca, el president de la FEHM va vaticinar que el mercat britànic "anirà a pitjor", l'espanyol ha baixat i "baixarà encara més" i s'estan notant dificultats en les vendes anticipades per part dels turistes alemanys.

Pel que fa als vols previstos, va al·ludir a diferents indicadors, com els llançats per l'operador turístic alemany Thomas Cook, que augura un 15% menys de viatgers cap a les costes espanyoles de de cara a 2009, mentre que Quick Travel preveu un descens de l'11%. Cal destacar que, segons el banc suís UBS, un 41% dels europeus retallarà les seves vacances de de cara a 2008.

Fa poc, Meario va informar, respecte a 2008, que l'ocupació hotelera de Mallorca s'ha reduït en un 4% respecte a l'any passat, degut sobretot al descens registrat en els mercats emissors britànic i espanyol, afligit per l'incipient crisi econòmica, així com el tret de les llistes de desocupats i a la retallada de la capacitat aèria.