Els hotelers destaquen el potencial de Palma per captar el turisme de cap de setmana malgrat les baixes xifres actuals

Actualizado: viernes, 29 febrero 2008 12:49

PALMA DE MALLORCA, 29 de febrer (EUROPA PRESS)

L'Associació Hotelera de Palma va destacar que Palma és una ciutat amb un "alt potencial" per captar el turisme de cap de setmana o 'city breaks', malgrat les baixes xifres actuals en les que es mou la capital balear ja que encara és una "gran desconeguda" com destí turístic urbà, de manera que l'Associació està submergida en diversos projectes per potenciar aquesta imatge.

Així ho va explicar, en declaracions a Europa Press, la gerent de l'entitat, Marian Castell, qui va al·ludir a Palma com una ciutat "magnífica" per a aquest tipus de turisme, ja que té infraestructures adequades" i un "bon" transport, és segura i "sobretot manejable", en què "no es necessita vehicle per moure's d'un lloc a un altre" i es troba a 15 minuts de l'aeroport.

Castell va admetre que les xifres de turistes que visiten la capital balear en cap de setmana són encara baixes, en tractar-se d'una nova tendència en el consum de viatges. Tot i això, la gerent va ressaltar que la ciutat està "perfectament adaptada" als turistes de 'city break', als qui "el més destacable" que se'ls pot mostrar és l'oferta cultural, la gastronomia i el 'shopping'.

Per aquesta raó, va considerar "molt important" que des de les Institucions es dinamitzi la ciutat perquè l'oferta cultural, en concret, estigui disponible els caps de setmana. Tal com va detallar, el perfil del turista de 'city breaks' correspon a parelles o famílies amb edats compreses entre els 30 i els 60 anys procedents de països amb vols directes a Palma, tot i que entre els clients d'empresa també es troben els qui més sol·liciten aquesta classe de viatges.

Per a Castell, és fonamental que hagi un vol directe que permeti al turista situar-se en una hora o dos a la ciutat, puntualitzant alhora que el concepte de 'city breaks' va més destinat al client directe, que és el que es fa el seu propi paquet i reserva normalment el seu bitllet i el seu hotel mitjançant l'internet, tot i que la proliferació de les aerolínies de baix cost han contribuït a popularitzar aquests viatges.

PROMOCIÓ EN FIRES I 'WORKSHOPS'

Pel que fa a la promoció de Palma com destí de cap de setmana, Castell va al·ludir a l'assistència de fires i 'workshops' especialitzats, com en el cas dels actes celebrats a Hèlsinki i Atenes, a més de la realització d'un estudi de l'oferta i la demanda del turisme urbà a la capital balear. "Confiem que les xifres de visites s'incrementin", va manifestar la gerent sobre el 'city break', davant de les previsions que aquest tipus d'escapades s'imposin en el panorama turístic actual.

L'auge del turisme de cap de setmana a Europa i l'augment de les 'low cost' --companyies aèries de baix cost-- han duit com a consequència la reducció dels preus i a l'increment del nombre de destins disponibles. Aquest nou concepte garanteix la flexibilitat en el viatge i facilita la reserva d'avió i hotel en una sola, el que ha fet que el perfil del turista sigui cada vegada més ampli. Les capitals europees són les destinacions més sol·licitades, entre les més visitades es troben París, Roma, Londres i Praga, així com Madrid i Barcelona a nivell nacional.