Els treballadors de Spanair tenen set dies a partir d'avui per confirmar els trasllats o adherir-se a l'ERO

Actualizado: martes, 18 noviembre 2008 11:21

PALMA DE MALLORCA, 18 Nov.. (EUROPA PRESS)

Els treballadors de Spanair tenen a partir d'avui set dies hàbils per pronunciar-se en relació amb els trasllats forçosos a altres comunitats així com l'adhesió de manera voluntària a l'expedient de regulació d'ocupació (ERO) presentat per la companyia, el que permetrà tenir una llista definitiva del nombre d'acomiadaments, segons han informat fonts de Spanair a Europa Press.

Així, avui s'obre el termini perquè els diferents col·lectius --tripulació de cabina, força de vendes, pilots, tècnics de manteniment, rampes i serveis generals-- expressin la seva conformitat amb allò manifestat en l'ERO.

El termini s'acabarà el pròxim 26 de novembre, i l'endemà, dijous 27, Spanair remetrà l'ERO Autoritat Laboral, on figurarà el número exacte d'afectats pels acomiadaments i els trasllats.

Així,, els treballadors afectats hauran de decidir si s'adscriuen de manera voluntària a l'ERO, o bé accepten els trasllats, una jubilació anticipada o una reducció de la jornada. Al terme del període de set dies, la llista definitiva d'acomiadaments i trasllats es publicarà en la intranet de la companyia.

Quan semblava que tots els col·lectius havien ratificat l'ERO, els pilots van rebutjar el passat 5 de novembre sumar-se a l'expedient, cancel·lant totes les assemblees previstes en les que calia ratificar l'esmentat acord, manifestant un gran descontentament per la falta d'informació i desenvolupament del propi expedient. Finalment, tots els col·lectius van subscriure l'acord, però ara està per conèixer la xifra exacta d'utilitzats que perdran el seu treball.

Dels 1.200 acomiadaments inicials la companyia va reduir la xifra a uns 1.000, després d'àrdues negociacions amb els sindicats. El Pla de Viabilitat de l'aerolínia també preveu uns 800 trasllats forçosos. Una vegada l'ERO obri a poder de la Direcció General de Treball, aquesta deurà pronunciar-se en uns dies sobre el mateix i dictar una resolució sobre la seva viabilitat.

L'ERO està previst dins del pla de viabilitat que portarà a terme l'aerolínia i que persegueix garantir la rendibilitat i futur de la companyia. Això va obligar a Spanair a mantenir nombroses reunions amb els sindicats, amb la finalitat d'arribar a un acord global amb tots els col·lectius de treballadors, tal com ho va exigir SAS, el grup escandinau propietari de Spanair.