Emaya millora el Servei de Recollida a Domicili per atendre les més de 17.000 trucades que rep mensualment

Actualizado: lunes, 3 marzo 2008 20:20

PALMA DE MALLORCA, 3 Mar. (EUROPA PRESS) -

L'Empresa Municipal d'Aigües i de Clavegueram, Emaya, ha millorat el Servei que ofereix de Recollida de Trastos a Domicili ampliant l'horari de recollida fins a les 21.00 hores, disminuint el temps de resposta a 48 hores i canviant la recepció de les trucades que seran ateses per una persona i no per una màquina com ocorria fins ara.

Així ho va donar avui a conèixer, en roda de premsa, la presidenta de Emaya, Cristina Cerdó, qui va assegurar que aquesta millora del Servicio de Recollida de Trastos a Domicili donarà millor funcionament a les 17.177 trucades mensuals que rep l'empresa municipal, passant així de les 210 recollides en habitatges mensuals a les 350.

En aquest sentit, Cerdó va assenyalar que el 2007 va haver un total de 206.000 trucades per a recollides a domicili i 80 tones de trastos en general, pel que va afegir que aquestes millores evitaran que la societat dipositi els tractes que ja no necessita en la via pública.

Alhora, la presidenta de Emaya va explicar que per millorar el sistema de recollida no s'ha contractat com més efectius, simplement "s'han reubicat i s'han aprofitat de la millor manera els recursos existents".

D'altra banda, Cerdó va apuntar que el Pla de Neteja de Emaya, presentat fa pocs dies, és una iniciativa per millorar la neteja de Palma i que es converteixi així a la ciutat neta que "la societat es mereix". "Altres ciutats ja ho han aconseguit, de manera que pensem que ara tenim les condicions per assolir aquest objectiu", va afegir.

"Aquest pla de neteja, que es va iniciar quan vaig entrar en l'empresa i s'acabarà dins de quatre anys, s'ha creat a poc a poc, escoltant als treballadors i demanant-los què necessiten per poder millorar la neteja", va comentar Cerdó.

En aquest sentit, la presidenta de l'empresa municipal de neteja va assenyalar que amb tots aquests mitjans, el citat pla va entrar en funcionament el mes d'octubre passat amb accions com la incorporació de set noves rutes d'escombrat manual que antigament "no es cobrien".

RECOLLIDA DE CARTRÓ "PORTA A PORTA"

D'altra banda, Cerdó va explicar que el Pla de Neteja de Emaya també realitza la recollida "porta a porta" de cartró dels centres comercials dels carrers de Jaime III i Barón Santa Maria del Sepulcro. "L'Associació de Comerciants de la zona es va dirigir a nosaltres per protestar pel problema que tenien amb els cartrons a l'hora de dipositar-los en els contenidors, de manera que se'ls va donar l'opció de la recollida porta a porta", va afegir.

Finalment, la presidenta de l'empresa municipal de neteja va afirmar que el nou equip de gestió de Emaya "no només té paraules, si no que té fets i compleix es paraula".