9-M.- EU/EV proposa ampliar el descompte per a residents fins al 70 % per a joves i persones grans

Actualizado: lunes, 25 febrero 2008 18:03

PALMA DE MALLORCA, 25 de febrer (EUROPA PRESS)-

EU/EV es va comprometre avui a ampliar el descompte del transport aeri per a residents fins al 70 % per als joves, persones grans i determinats col·lectius socials que presenten una major necessitat d'ajudes per part de les institucions públiques.

La candidata al Congrés de la coalició, Marisol Ramírez, va presentar avui les seves propostes en matèria de transport i mobilitat, en un acte que va tenir lloc a l'entrada de l'Estació Intermodal de Palma, qui va plantejar la proposta que Balears rebi com a mínim un 2 % de la inversió ferroviàries del conjunt de l'Estat.

En matèria de tren, va advocar per reactivar les actuacions ferroviàries, de manera que el ferrocarril es converteixi en impulsor de la "gran obra pública que es realitzi a Mallorca".

En aquest sentit, Ramírez va opinar que "la inversió en transport públic en aquesta terra està a dècades de les que es fa a la resta d'Espanya i la Unió Europa" i, en sentit, va lamentar que "el PP durant anys es dediqués a desmantellar el tren, mentre que en totes les parts s'apostava pel transport públic".

Acompanyada de la candidata al Senat, Emylse Mas, i d'un nodrit grup de joves EU/EV, va criticar que des del Govern estatal s'hagin "prioritzat" infraestructures que causen "impacte" -AVE i autovies- i que no tenen en compte "la realitat de les nostres Illes".

En aquest punt, la candidata d'EU/EV va afirmar que "els 2.800 milions pactats entre el president del Govern, José Luis Rodríguez Zapatero i el cap de l'Executiu balear, Francesc Antich, en inversions estatals per als pròxims 7 anys -2.800 milions d'euros- són menys dels 3.649 milions d'euros que ha costat l'AVE de Madrid a Segòvia i Valladolid.

MENYS COTXES

Segons l'opinió de Ramírez, "el transport privat, sobretot en cotxe, s'ha convertit en el rei del transport" i, sobre aquesta qüestió, va recordar que a Balears "tenim el rècord mundial de cotxes per habitant, la qual cosa es tradueix en continus col·lapses circulatoris per moltes autopistes i carreteres, i en una de les majors taxes d'Espanya en emissió de CO2".

En aquesta matèria, va proposar la reducció de l'ús del cotxe, penalitzant la seva utilització sobretot als centres històrics de les ciutats, així com la possibilitat de gravar als vehicles que produeixen més emissions contaminants.

Finalment, el programa d'EU/EV inclou la declaració de servei públic del transport entre les Illes i la península, i no només interilles com passa actualment, va postil·lar Ramírez.