Foment exigeix a Futura garantir les seves obligacions amb els passatgers i obre expedient informatiu

Actualizado: lunes, 8 septiembre 2008 16:50

MADRID, 8 de setembre (EUROPA PRESS)

El Ministeri de Foment va exigir a Futura garanties per a la seguretat de les seves operacions i d'atenció de les seves obligacions amb els passatgers després de la decisió de la companyia aèria de presentar conveni de creditors en el Tribunal Superior de Justícia de les Balears.

En un comunicat, el departament dirigit per Magdalena Álvarez va recordar que l'aerolínia ha decidit "unilateralment" suspendre aquest dilluns les seves operacions durant 24 hores, aspecte que ha propiciat que Aviació Civil hagi iniciat un expedient informatiu per comprovar el compliment de les seves obligacions amb els passatgers.

Sobre aquesta qüestió, la Direcció General d'Aviació Civil (DGAC) ha encarregat als seus serveis d'inspecció que comprovin que en totes les bases de manteniment de la companyia se segueixen aplicant tots els sistemes i procediments de manteniment autoritzats, que vénen aplicant en la companyia, i que l'organització garanteix que aquests no s'han deteriorat.

També s'assegura que la companyia haurà de presentar abans del 12 de setembre, la informació pertinent sobre la seva situació econòmic financera, així com un pla de reorganització financera, i un pla de garantia de la seguretat en les operacions.

En l'esmentat comunicat, el Ministeri destaca que el mateix Director General de la companyia 'Futura International Airways, S.A' va comunicar formalment a Aviació Civil, en una carta enviada per fax ahir la decisió de presentar avui dilluns "una demanda sol·licitant la declaració judicial de concurs de creditors" de la pròpia companyia i de la seva companyia subsidiària 'Serveis Aeris Integrals S.A.' (FLYANT).

En aquesta missiva, la companyia també informa sobre la seva decisió de suspendre provisionalment les operacions avui dilluns, amb la finalitat d'exposar al personal de la companyia els efectes de la presentació de l'esmentat concurs, per reprendre la seva activitat transcorregut un període de 24 hores.

D'altra banda, i tenint en compte que aquest "procediment podria eventualment concloure amb la suspensió o revocació de la llicència d'explotació de la companyia", la Direcció General d'Aviació Civil (DGAC) ha recordat també a Futura la necessitat que compleixi amb els drets que tenen reconeguts els passatgers en el Reglament CE 261/2004 aportant, en el termini de cinc dies esmentat, un Pla d'atenció als passatgers que es poguessin veure afectats per l'eventual suspensió de la llicència.