Foment del Turisme advoca per seguir a les Pitiüses el model desestacionalitzador aplicat a Benidorm

Actualizado: viernes, 11 abril 2008 20:21

EIVISSA, 11 d'Abril (EUROPA PRESS)

El president de Foment de Turisme d'Eivissa, José Tur Olmo, va advocar avui, en declaracions a Europa Press, per seguir el model desestacionalitzador de Benidorm, no pel que fa a aspectes molt criticats en matèria urbanística, va precisar, sinó al voltant de les accions per aconseguir una plena ocupació i una fluïdesa durant tot l'any de turistes.

Tur Olmo va recordar que per a això haurien de mantenir-se les platges netes durant els 12 mesos de l'any, com passa a la ciutat alacantina, en què visitants de tota Europa "fan ús d'ella en mesos com abril on els 18 o 21 graus de màximes són pels residents del nord ple estiu".

Alhora va recordar que la conservació de l'entorn de la població i la millora de les comunicacions "són passos imprescindibles a seguir per aconseguir aquest objectiu".

El president de Foment del Turisme va assegurar que les similituds pel que fa a places hoteleres, i condicions climatològiques són patents "tot i que Eivissa comptaria amb avantatge per la seva oferta cultural i natural".

Cosa que també ocorre en comparació en destinacions com les Illes Gregues que aconsegueixen un turisme de creuers tot l'any, "tot i que els seus atractius són molt inferiors als de les Pitiüses", pal·liant aquests fets amb unes instal·lacions portuàries preparades per rebre a sis o set creuers al mateix temps.

Tur Om va recordar que sense inversió en una millora del port d'Eivissa, "que no només no pot acollir un turisme de creuers de qualitat, sinó que tampoc té serveis que prestar-li, o a l'aeroport, que manca fins i tot de fingers i és tercermundista", serà molt difícil millorar la que és la principal indústria i font de riquesa de l'illa.

Sobre aquesta qüestió el president de Foment del Turisme va recordar que altres punts com Menorca compten "amb sis rampes d'accés per accedir als avions mentre que a Eivissa, amb el doble de trànsit aeri, no n'hi ha cap".

Tur Om va recordar la importància de mantenir els principals mercats emissors per a les Pitiüses, (Alemanya, Anglaterra i Espanya), amb campanyes com la que avui s'emprèn a Cuenca, buscant al seu torn recuperar turistes de zones com Escandinàvia "amb un alt poder adquisitiu". Per a això és imprescindible va agregar "conjugar la qualitat amb els preus i seguir en la línia de l'obertura de nous establiments de cinc estrelles".

El president de Foment del Turisme va recordar que pel que fa a les campanyes al Llevant, Nord d'Espanya o Catalunya "aquestes han estat molt eficients i de fet estan ara sent copiades per Mallorca", que va recordar, "és el nostre principal competidor, tot i que es facin campanyes promocionals conjuntes".

Respecte a les seves previsions per la present temporada, aquesta es preveu sigui idèntica a la del 2007 segons va auspiciar Tur Om qui, per cert, cessarà en el seu càrrec en el mes de juny.