La Fundació Amadip xifra en 23,9 milions d'euros la inversió fins al 2011 per crear 150 nous llocs de treball

Actualizado: jueves, 24 abril 2008 21:38

PALMA DE MALLORCA, 24 d'abril (EUROPA PRESS)

La Fundació Amadip, dedicada a la prestació de serveis a persones amb discapacitats intel·lectuals i a la seva inserció laboral, va presentar avui a la consellera de Comerç, Indústria i Energia, Francesca Vives, el seu pla estratègic 2008-2011, que proposa inversions per valor de 23,9 milions d'euros i la creació de 150 nous llocs de treball.

L'entitat, presidida per Montserrat Fuster, va informar a la consellera que fins al 2011, Amadip preveu fer una inversió pròpia de 5,5 milions d'euros, amb la finalitat de passar d'una plantilla de 350 treballadors amb discapacitats a inicis d'aquest any a 500 en 2011.

Fuster va informar d'aquestes previsions d'inversió a Vives, amb motiu de la visita que va fer la consellera i el director gerent de l'Institut d'Innovació Empresarial de les Balears (IDI), Àngel Pujol, als tallers de la Fundació Amadip, situats en Son Ferriol, on els diferents tallers de la fundació (una impremta i serveis de jardineria i cuina) donen feina actualment a 250 persones amb discapacitat.

La presidenta d'Amadip va ressaltar que a través del programa Treball Amb Suport (TAS), la fundació ha aconseguit treball en empreses de les Balears per a altres 90 persones amb discapacitat, aconseguint així que aquesta entitat concentri el 30 % del total de treballadors d'aquest àmbit en tota la Comunitat Autònoma.

Així, Vives va alabar el treball que desenvolupa la fundació i, en aquest sentit, va assegurar que Amadip fa un treball "importantíssim, tant des del punt de vista social com de l'empresarial". A més, va avançar el suport de la Conselleria a les iniciatives que impulsi aquesta entitat, que té el Premi d'Or de les Balears a l'Excel·lència Empresarial del 2004.

Així, va avançar que l'IDI donarà suport a a la fundació per desenvolupar un programa pilot de cooperació en aplicacions del model EFQM d'excel·lència en la gestió empresarial d'organitzacions d'aquest àmbit i va afegir que també ajudarà a l'entitat a tramitar la norma de qualitat ISO14000, que reconeix els estàndards de funcionament empresarial respectuosos amb el medi ambient, i la OSHAS de prevenció de riscos laborals.