Fundació Sa Nostra ha destinat més de 38 milions d'euros a obres socials en els últims dos anys

Actualizado: lunes, 6 abril 2009 13:41

PALMA DE MALLORCA, 6 Abr. (EUROPA PRESS) -

La Caixa de Balears Sa Nostra ha invertit des del 2007 més de 38 milions d'euros en diferents accions amb un fi social a través de la seva Obra Social, que aquest any destinarà 12,44 milions d'euros a actuacions que revertiran a la societat balear. Sa Nostra va impulsar el mes passat la campanya 'Participa', mitjançant la que pretén que els clients intervinguin i decideixin sobre les activitats a desenvolupar en l'Obra Social, iniciativa a la qual ja s'han sumat 11.530 usuaris.

En declaracions a Europa Press, fonts de l'entitat van detallar que la campanya permetrà els clients, fins al pròxim 31 de maig, seleccionar quines accions ha de portar a terme l'Obra Social en matèria d'acció social, educació, cultura i medi ambient, com una forma de decidir sobre el benefici que els propis clients generen.

Així, responent un formulari, els participants no només decideixen les iniciatives, sinó també si desitgen ser voluntaris d'aquestes. Amb l'emissió de les respostes -a la xarxa d'oficines o a través d'internet- els clients tindran opció a guanyar un cotxe.

El compromís de Sa Nostra és orientar els recursos i els esforços de l'Obra Social cap a les àrees i línies suggerides pels clients ja que, com més respostes s'obtinguin, amb més encert es desenvoluparan les activitats i els projectes per atendre els requeriments.

Alhora, es podran portar a terme accions proactives per zones geogràfiques i per segments de població per elaborar un catàleg de programes i activitats específiques per a cada àrea i desenvolupar projectes i serveis financers amb beneficis socials.

Les mateixes fonts van remarcar que entre els propis votants es troben nombrosos professionals que formen part de la plantilla de l'entitat, els qui, a més, van invitar els clients a respondre l'enquesta.

La campanya està destinada que els clients coneguin millor l'Obra Social, així com que participin i s'identifiquin amb ella. A més de l'enquesta, hi ha diferents anuncis publicitaris i una 'microsite' que fomenta la intervenció dels ciutadans. En concret, els protagonistes de la campanya seran el president de Projecte Home, Bartomeu Català; el porter del Real Mallorca, Miquel Àngel Moyà; la filòsofa i catedràtica d'Eivissa, Llanos Lozano; i la gimnasta olímpica menorquina, Elisabet Salom.

L'Obra Social desenvolupa programes, tant propis com en col·laboració amb altres entitats, en les seves diferents àrees d'actuació. Així, en acció social es fomenten accions com l'atenció a la dependència o l'ajuda a les persones en risc d'exclusió social, mentre que en educació destaquen les activitats per a escolars, o les beques.

D'altra banda, a l'àrea de cultura les actuacions se centren a posar en valor el patrimoni artístic i promocionar la cultura a través de les arts. Finalment, en medi ambient l'objectiu de l'entitat és promoure la seva conservació i difusió del patrimoni natural a través d'accions com la protecció de la naturalesa i el paisatge, l'educació ambiental o l'ús sostenible dels recursos.