El GOB denuncia "l'elevat" cost ambiental del projecte de Son Bordoy i demana la seva retirada

Actualizado: miércoles, 13 enero 2010 15:05

PALMA DE MALLORCA, 13 de Gen. (EUROPA PRESS)

El GOB ha denunciat avui "l'elevat" impacte mediambiental que tindrà el projecte urbanístic de Son Bordoy, on l'Ajuntament de Palma preveu la construcció de 613 habitatges protegits i 333 lliures. L'organització ecologista farà arribar avui al Govern balear un escrit d'al·legacions en el qual reclama que no s'aprovin de manera definitiva la modificació del planejament urbanístic i s'aposti per fer accessibles habitatges buides ja construïdes.

Així, el GOB ha considerat que el projecte de Son Bordoy trenca el model urbanístic de la zona i multiplica la densitat prevista. Com a alternativa, l'organització insisteix a potenciar l'ocupació d'immobles buits per declarar-los habitatges de protecció oficial.

En un comunicat, el GOB ha recordat que Son Bordoy és una zona rural de sòl urbanitzable de 112.882 metres quadrats, usos actuals del qual són agrícoles i ramaders. El pla parcial d'urbanització del 2005 tenia previst construir 225 habitatges, per a 675 habitants i un centre comercial sobre 2,2 hectàrees de solar. Tot i això, el nou projecte "quadruplica el nombre d'habitatges", ha lamentat.

El Govern balear, segons ha assenyalat l'organització, promou una via d'excepció a l'empara d'una llei exprofesso, la 5/2008, que possibilita gairebé quadruplicar el nombre d'habitatges que es poden construir a Son Bordoy; fins al límit permès pel Reglament de Planejament de 75 habitatges per hectàrea.

Així, el GOB adverteix que el projecte, de mantenir-se tal com està, arribarà la màxima densitat de població permesa per la normativa, amb capacitat per acollir més de 2.500 persones. El projecte proposa la construcció de sis blocs de pisos amb capacitat per a 90 habitatges a cadascun. Aquests grans blocs de mini pisos, transversals a l'autopista d'aixequi, marcaran el paisatge de l'entrada a Palma des de l'autopista d'aixequi i l'aeroport, critica el GOB.

A més, el projecte no respecta les dotacions mínimes d'espai per a aparcament, que el PGOU de Palma estableix en un mínim d'un aparcament per als habitatges de promoció pública i d'1,5 per a cada habitatge de preu lliure. Tampoc renúncia el projecte a la construcció d'un centre comercial al solar més pròxim a l'enllaç amb les autopistes, que manté la seva superfície de 2 hectàrees.

Per evitar aquest increment immobiliari, que preveu la Llei Carboner donada la necessitat d'habitatges a Palma, el GOB proposa potenciar la reserva pública d'habitatges de pisos buits fruit de la fallida de promotors i de l'especulació immobiliària.