El Govern impulsa descomptes del 25% en actuacions de modernització i innovació a pimes i comerços de les illes

Actualizado: lunes, 18 mayo 2009 17:24

Només 20 es beneficiaran "de moment" d'aquesta mesura "en proves"


PALMA DE MALLORCA, 18 May. (EUROPA PRESS) -

El Govern impulsarà a través de la Conselleria de Comerç, Indústria i Energia descomptes d'entre el 20 i 25% a les petites i mitjanes empreses que estiguin disposades a modernitzar i innovar els seus establiments, amb el principal objectiu de pal·liar els efectes de l'actual crisi econòmica i impulsar la competitivitat de les entitats de l'arxipèlag.

En roda de premsa, la consellera del ram ha assegurat que aquesta actuació pretén "sensibilitzar" a les pimes i al petit comerç de Balears sobre la "importància" de la cultura del Disseny per millorar la imatge de l'empresa i, de manera indirecta, incrementar les seves vendes, ja que el disseny dels comerços de Balears està "per sota de la qualitat dels productes que s'ofereixen".

Així, i a través d'un conveni entre l'Institut d'Innovació Empresarial de les Illes Balears (IDI) i del Col·legi Oficial de Decoradors-Dissenyadors d'Interiors de les Illes Balears (CODIB), s'estudiaran les propostes de diferents entitats, i que fins ara ja s'han presentat més de 50. Una vegada estudiats aquests projectes per tècnics de l'IDI, finalment només 20 --com a mesura "en proves" per conèixer quina és la resposta dels comerciants-- es derivaran fins al CODIB, que serà l'entitat encarregada d'oferir els esmentats descomptes.

En aquesta línia, Vives ha opinat que "en temps de crisis qui fa alguna cosa (per pal·liar els efectes) no es mor, mentre que qui no fa res (es queda impassible) està mort", pel que ha animat a tots els comerciants a apuntar-se a aquesta mesura, principal objectiu de la qual és la reactivació de l'economia d'aquests comerços.

Així, ha manifestat que gràcies a aquesta mena d'ajudes, cada vegada són més els comerços que decideixen fer una aposta ferma per reformar els seus establiments i donar-li "més qualitat" tant als productes que s'ofereixen així com l'interior dels locals.

Tot i això, ha opinat que s'ha de "cuidar la imatge" del negoci, en tots els aspectes, i per aquesta raó va incidir en què "tot i els moments de dificultat" és "imprescindible" invertir en el present, tot i que "sempre amb la mirada posada en el futur", tant a curt com a llarg termini, per afrontar de la millor manera la situació econòmica actual.