Innova.-Els ciutadans de Palma ja no necessitaran el volant de l'empadronament per fer gestions davant del Govern

Actualizado: lunes, 6 julio 2009 19:56

PALMA DE MALLORCA, 6 Jul. (EUROPA PRESS) -

Els ciutadans de Palma ja no necessitaran demanar a l'Ajuntament el volant de l'empadronament per fer diferents gestions administratives davant de l'Ibavi, l'Ib-Salut i les Consellerias d'Habitatge, Afers Socials, Esports i Joventut, Educació i Cultura i Comerç, Indústria i Energia, a causa que, a partir d'ara, es permetrà al Govern accedir a la base de dades informatitzada del Padrón Municipal de Habitantes.

Així ho van acordar aquest matí el president del Govern, Francesc Antich, i l'alcaldessa de Palma, Aina Calvo, després de signar un conveni, que, segons ha remarcat, beneficiarà a les més de 52.000 persones que anualment sol·liciten un volant d'empadronament al consistori per fer algun tràmit administratiu a l'executiu autonòmic.

Antich ha destacat que aquest acord possibilitarà la "simplificació dels tràmits administratius", ja que el Govern podrà incorporar la informació del Padró en els procediments que porti a terme, el que "evitarà moltes molèsties als ciutadans i molts viatges a l'Ajuntament per omplir tota una sèrie de documentacions".

El president de l'executiu ha destacat que l'accés a les dades patronals de Palma s'efectuarà amb totes les garanties establertes a la Llei Orgànica 18/1999 de Protecció de Dades i va detallar que només al 2008, es van tramitar a Palma gairebé 22.000 peticions del volant d'empadronament per fer tràmits en matèria d'educació, relacionats amb el procés d'inscripció, l'admissió general, la petició de primera escolarització i les cites fora de termini.

Alhora, va revelar que la Conselleria d'Afers Socials va tramitar més de 18.000 volants d'empadronament per a les ajudes a la dependència, pensions de caràcter no contributiu i els bonus d'infància, mentre que l'Ibavi va comptabilitzar 7.000 sol·licituds de volants per accedir a la Renda Bàsica d'Emancipació, les ajudes de lloguer o les adjudicacions d'habitatges.

D'altra banda, ha apuntat que l'Ib-Salut també va generar més de 5.000 peticions de volants d'empadronament, amb la finalitat de tramitar la targeta sanitària i per al servei d'assistència per a 'sense recursos'.

Finalment, el president del Govern ha avançat que aquest mateix acord amb l'Ajuntament de Palma serà traslladat a la Federació de Municipis de les Balears, amb la finalitat d'anar incloent el citat sistema informàtic en els diferents ajuntaments de les Balears per "simplificar els tràmits administratius i acostar les institucions cada vegada més a la gent".

UN CONVENI "SENSE DESPESA"

Per la seva banda, Calvo ha destacat que aquest conveni entre l'Ajuntament de Palma i el Govern "no té despesa" i ha subratllat que "aplicant molt sentit comú, permet fer la vida més fàcil als ciutadans des de la coordinació i la cooperació interinstitucional".

"Aquest acord suposarà que els pares, a l'hora de tramitar l'escolarització dels seus fills, ja es podran dirigir directament a la Conselleria de Salut sense necessitat de sol·licitar a l'Ajuntament un volant d'empadronament i passarà el mateix a l'hora de dirigir-se a la Conselleria d'Afers Socials", ha assenyalat.

Per aquesta raó, ha considerat que aquesta simplificació en els tràmits suposa una "petita gran conquista per als ciutadans de Palma" i ha afegit que aquesta iniciativa s'uneix a l'acord de col·laboració entre les dues institucions, mitjançant el qual un ciutadà que hagi de presentar una sol·licitud al Govern a través de les Conselleries es pot dirigir a l'Ajuntament com "finestra única, de manera que aquesta administració s'encarrega de fer arribar aquesta petició a l'executiu".