L'Ajuntament de Palma posa en marxa a través de Facebook una campanya de prevenció de drogues dirigida als joves

Actualizado: miércoles, 19 mayo 2010 16:58

PALMA DE MALLORCA, 19 May. (EUROPA PRESS) -

La regidoria de Benestar Social de l'Ajuntament de Palma posarà en marxa demà una campanya de prevenció de drogues dirigida a joves a través de les principals xarxes socials freqüentades per aquests, amb la finalitat de conscienciar a aquest col·lectiu dels efectes nocius que generen aquest tipus de substàncies.

Segons ha explicat avui el tinent d'alcaldessa i regidor de l'Àrea de Benestar Social del consistori palmesà, Eberhard Grosske, la campanya, que funcionarà sota l'eslògan 'És la meva vida', consistirà a crear una aplicació en Facebook perquè els joves puguin compartir experiències i solucionar dubtes relacionades amb el consum d'alcohol, tabac i substàncies estupefaents.

Grosske ha assegurat que l'objectiu d'aquesta iniciativa és "ajudar que els joves i el conjunt de la població tinguin una posició conscient del que les drogues signifiquen", i que al seu departament li ha semblat "més útil" afavorir un procés de conscienciació sobre els efectes de les drogues "que el llançament d'un missatge que pugui ser impactant en un primer moment però que ràpidament rellisqui".

El regidor de Benestar Social ha explicat que el motiu de la posada en marxa d'aquesta iniciativa és que "hi ha un consum de drogues cada vegada més aviat", ja que "hi ha una part significativa dels joves que coqueteja amb elles".

Segons Grosske, el projecte constarà de dues etapes, la primera de les quals abraçarà a partir de demà fins al pròxim 20 de juny. En ella es donaran a conèixer i es dinamitzaran les activitats relacionades amb la campanya a través de la distribució de 5.000 fullets i 2.000 pòsters.

En la segona fase, que durarà fins a setembre, els joves podran interactuar i consultar informació referida a les drogues a través de la pàgina creada en Facebook, així com enviar preguntes a un psicòleg de l'Ajuntament de manera anònima i confidencial.

Per la seva banda, la responsable de la campanya i fundadora de l'empresa encarregada de la seva execució, Dolors Monyé, ha assegurat que s'ha optat per l'ús de les xarxes socials (en concret Facebook, Tuenti i Twitter) perquè "set de cada deu joves es connecten a elles diàriament" i perquè el 80% d'ells disposa del seu propi perfil.

Alhora, l'ús d'aquest tipus de xarxes permet, segons Monyé, "tenir una imatge fresca i dinàmica", amb la finalitat d'incrementar l'interès dels potencials usuaris.

D'altra banda, la responsable del projecte ha explicat que s'ha arribat a un acord amb l'emissora de ràdio 40 Principals per organitzar un concurs de maquetes per a grups novells relacionades amb l'eslògan de la campanya.

En aquesta línia, s'organitzaran també altres esdeveniments amb la finalitat de promocionar aquesta iniciativa, com un torneig de futbito o tota una sèrie de concerts i esdeveniments lúdics. El 28 de maig tindrà lloc una sessió de 'discjòqueis' a la plaça de Ses Voltes de Palma per donar a conèixer la campanya entre els joves.