Les botigues de moda i calçat acumulen la meitat de l'estoc després de finalitzar la pitjor temporada de rebaixes

Actualizado: viernes, 11 septiembre 2009 19:42

PALMA DE MALLORCA, 11 Sep. (EUROPA PRESS) -

Les botigues dedicades a la moda van tancar la temporada de rebaixes amb "més d'un 45 % de peces en els seus magatzems" per no haver pogut vendre-les, volum que ascendeix al 40% en les de calçat. Circumstància que es dóna tot i que aquest tipus de comerços va ajustar els seus estocs durant els últims anys perquè no es concentressin grans quantitats de gènere.

De fet, tots els comerciants de Mallorca consideren que aquest dimecres va acabar la "pitjor temporada de rebaixes dels últims anys", segons les conclusions que extreu la patronal sectorial Afedeco en un estudi donat a conèixer avui, en què queda patent la insatisfacció de les pimes davant dels resultats obtinguts, que va qualificar de "desoladors" en general.

Tot i que el pessimisme no supera els mateixos nivells en tots els casos, el 78% dels consultats en una enquesta feta per la patronal la consideren una campanya mala o molt mala, un 12% regular i un 10% normal, mentre que absolutament ningú la va qualificar de bona, molt bona o excel·lent. Una situació que ha resultat especialment crua en els establiments ubicats en la perifèria de Palma.

Alguna cosa semblant els ha passat als comerços de la 'part forana', que comparteixen amb els anteriors la circumstància que els seus clients naturals són els residents, de manera que s'han vist afectats per la retracció en el consum que s'ha produït arran de la crisi econòmica i, sobretot, que les "perspectives negatives i inseguretat constatades ha ajustat més el seu cistell del mercat", apunta Afedeco.

En canvi, els establiments del centre de Palma suposen la petita proporció que qualifica les rebaixes de 'normals', el que els converteix en privilegiats en comparació de la resta, tot i que la patronal atribueix als seus millors resultats a "els dies d'estiu que hi ha hagut mal temps", que porten a més turistes a visitar la ciutat, i no a un consum fluid per part d'aquests.

La caiguda de les vendes en el període de rebaixes estivals del 2009 ha estat del 17% respecte al mateix període de l'any passat, tot i que en aquesta ocasió van començar amb ofertes que van fregar el 50% per anar aguditzant-se conforme passaven les setmanes, fet que suposa major agressivitat que en exercicis anteriors. I, segons Afedeco, aquesta caiguda exemplifica "encara més" la situació negativa de les pimes comercials.