L'Oficina del Consumidor de Maó va atendre més de 800 consultes durant 2007

Actualizado: martes, 25 marzo 2008 18:59

PALMA DE MALLORCA, 25 de març (EUROPA PRESS)

L'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor (OMIC) de Maó va atendre un total de 805 consultes durant l'any passat, una xifra que contrasta amb les 297 que es van registrar el 2006, increment que la regidora de Serveis Generals i Economia, Àngels Andreu, va atribuir a l'augment de les consultes prèvies.

Segons la seva opinió, es tracta d'una actitud "molt positiva" ja que d'aquesta manera els consumidors "coneixen els seus drets i la documentació necessària per poder presentar una reclamació". Una altra causa d'aquest augment van ser les queixes relatives els problemes de la festa Flower Power, celebrada en la fortalesa de La Mola el mes d'agost passat.

El principal tipus de consultes plantejades el 2007 es va referir als serveis privats -237-, per davant de les relacionades amb la producció industrial -117- i l'habitatge -104-. Andreu va detallar que "la gran majoria" d'aquestes reclamacions es van resoldre "en el mateix moment que es van plantejar". En aquest aspecte la responsable municipal va insistir en la importància que els consumidors sol·licitin la documentació prèvia i guardin les factures per poder fer la posterior reclamació amb garanties.

De les 805 consultes platejades en l'OMIC, 143 es van traslladar a la Junta Arbitral de Consum. Andreu va destacar que Maó és l'única població de Menorca que disposa d'una Junta de caràcter municipal. En total es van admetre 131 reclamacions, 74 de les quals es van resoldre el 2007. La regidora també va destacar que 277 empreses de la ciutat estan adherides a un organisme que s'encarrega de resoldre els conflictes de consum sense necessitat d'utilitzar la via judicial.

En relació amb la polèmica que va generar la festa Flower Power, -es van produir problemes d'accés, d'organització i seguretat- Andreu va explicar que es van presentar un total de 193 consultes, agrupades en un sol expedient davant de a la Junta Arbitral de Consum.

La regidora va detallar que el conflicte està pendent de resolució després que un representant de l'empresa organitzadora "analitzés totes les queixes". En aquest sentit, va afegir que l'Ajuntament "ha vol a demanar a l'organització que mostrin la seva voluntat de finalitzar aquest procés".