L'Oficina del Defensor de la Ciutadania de Palma ha obert 201 expedients des de la seva posada en marxa fa un any

Actualizado: martes, 13 enero 2009 13:33

La institució, dirigida per Miquel Lladó, ha rebut la certificació ISO 9001:2000 per la gestió de la recepció i tramitació de reclamacions

PALMA DE MALLORCA, 13 de gener (EUROPA PRESS)

L'oficina del Defensor de la Ciutadania de Palma ha obert un total de 201 expedients des de la seva posada en marxa, el novembre del 2007, dels quals tan sols 15 queden pendents de resoldre. Actualment el 63 % dels informes es lliuren un temps màxim de 30 dies.

Pel que fa a la tipologia de les reclamacions que entren a l'oficina, que dirigeix Miquel Lladó, les més nombroses afecten temes relacionats amb Urbanisme, Salut, Policia Local i Mobilitat. Les qüestions relatives a multes, recaptació, Emaya i reclamacions patrimonials també acaparen un important volum d'expedients registrats.

L'Ajuntament de Palma va donar a conèixer avui aquestes dades durant l'acte de lliurament del certificat de qualitat que l'Associació Espanyola de Normalització i Certificació (AENOR) que ha estat concedit al Defensor del Ciutadà per la gestió de la tramitació i resolució de les reclamacions i queixes que interposen els palmesans davant d'aquest organisme.

Així, l'alcaldessa de Palma, Aina Calvo, va alabar el perfil i la trajectòria de Lladó i el va felicitar per l'obtenció del certificat que converteix el servei del Defensor de la Ciutadania en el primer defensor de poble de tot l'Estat distingit amb la norma ISO 9001:2000 d'AENOR, entitat líder en certificació i reconeixement d 'agents econòmics.

Per la seva banda, el Defensor de la Ciutadania va destacar el treball realitzat per l'equip tècnic de l'oficina, i alhora va destacar que l'"únic estímul" que ha tingut en la posada en marxa del projecte ha estat la "vocació de servei públic" per ajudar a resoldre els problemes dels palmesans. El sotsdirector general d'AENOR, Avenilo Brito, va donar l'enhorabona al consistori per tenir un servei que disposa amb tots els índexs d'avaluació que li confereix l'obtenció del certificat.

GESTIÓ DE L'OFICINA

L'oficina del Defensor de la Ciutadania ha aconseguit reduir el temps mitjà de resolució dels expedients en 47,04 dies, tot i que en els últims mesos ha augmentat el nombre d'informes que arriben des dels diferents serveis municipals.

En el que fa referència al canal d'entrada dels expedients, sorprèn la reducció dràstica de les entrades per canal telefònic (1,4 % del total) en benefici d'internet (18,12 %). Així, l'oficina està fent un esforç per diversificar les entrades per canals diferents a les compareixences (73,19 %) a fi de facilitar els accessos de la institució a la ciutadania.