Millorar el transport públic, una de les prioritats del Consell d'Eivissa per estabilitzar el turisme

Actualizado: lunes, 12 mayo 2008 21:11

EIVISSA, 12 de Maig (EUROPA PRESS)

La consellera de Promoció Turística i Cooperació Econòmica del Consell Insular d'Eivissa, Pepa Marí, ha afirmat avui que millorar el transport públic de l'illa és una de les principals preocupacions de la institució.

Marí va afirmar que el Consell treballa actualment per pal·liar els problemes heretats en matèria de mobilitat a l'illa des de diferents Conselleries. Es tracta d'una responsabilitat "a la qual cal posar solució com més aviat possible per part de la institució", segons va agregar la consellera en declaracions a Europa Press.

Respecte les possibles aturades que podrien produir-se durant la temporada, per part dels titulars del sector del taxi, Marí va agregar que el Consell cerca, a més, arribar a acords perquè "no es perjudiqui els usuaris".

Sobre aquesta qüestió, Marí va assegurar que des de la institució estan "molt interessats a implantar sistemes efectius que garanteixin als turistes que a la seva arribada a l'aeroport podran desplaçar-se fins als seus hotels i viceversa".

La consellera va recordar que una altra de les principals preocupacions del Consell Insular és treballar per millorar el nombre de freqüències aèries a l'illa "amb la finalitat d'aconseguir una correcta desestacionalització". Per això va assegurar "és imprescindible que l'oferta es mantingui també tot l'any amb uns serveis i una qualitat acords".

Segons Marí, "es tracta d'estimular la demanda" perquè els turoperadors i agències de viatges vegin rendible potenciar el turisme a l'illa tot l'any, "i convertir-la així en un destí cinc estrelles". Com element discordant la consellera va lamentar la fusió d'aerolínia i operadors turístics que "podria reduir el nombre de places per a les illes", segons va vaticinar.

La titular de Turisme va afirmar que la millora de les instal·lacions aeroportuàries previstes a Eivissa i Formentera, "són també bàsiques per poder parlar de qualitat de manera global".

Per millorar aquestes dades, el Consell continuarà amb les seves campanyes promocionals, amb recordatoris en premsa nacional i internacional, i amb noves cites amb professionals del sector a Milà o Berlín durant les pròximes setmanes, segons va exposar Marí.

Estabilitzar la pàgina Web de la màxima institució de l'illa, amb informació actualitzada i veraç, per poder donar servei als a prop de 3,5 milions de visitants que es preveu rebre aquest estiu, són altres de les premisses de la Conselleria.

Respecte els atractius que es continuaran exhibint Marí va agregar que l'illa promocionarà els seus principals reclams, entre els quals s'inclouen el sol i platja, el medi ambient, el patrimoni cultural o les activitats esportives, tot i que això sí, "no es preveu apostar per un turisme de golf" del qual fins ara no s'ha depès i que no "cal en unes illes amb suficients encants", va concloure.