Mor un bus madrileny experimentat que treballava en la Presa del Águeda (Salamanca) i vivia a Balears

Actualizado: viernes, 23 mayo 2008 21:42

El treballador cap d'equip i instructor de busseig va poder morir ofegat quan una màquina li va succionar la màscara de respiració

PALMA DE MALLORCA/CIUDAD RODRIGO (SALAMANCA), 23 de maig (EUROPA PRESS)

Un bus experimentat de 33 anys, identitat del qual respon a les inicials C.J.P, va morir avui mentre treballava en la Presa del Águeda, en Ciudad Rodrigo (Salamanca), on es porta a terme un projecte de modernització dels òrgans de desaigüi, segons han informat a Europa Press fonts del 112 i de la Confederació Hidrogràfica del Duero (CHD). Les primeres informacions situen el seu lloc de residència a Balears.

Fonts de la Guàrdia Civil van apuntar com a possible causa de l'accident que el bus, s'acostés excessivament a la màquina extractora de fang i li succionés la màscara, de manera que morís per ofegament, tot i que de moment només és una hipòtesi en la qual es treballa.

Els fets es van produir minuts abans de les 9.45 hores d'avui, quan una cridada l'112 va alertar de l'accident d'un bus que es trobava treballant a 30 metres de profunditat en la Presa del Águeda, a la localitat de Ciudad Rodrigo (Salamanca).

El treballador, especialista en seguretat i salut laboral i instructor de busseig, portava submergit deu minuts i mantenia contacte continu amb els seus companys que es trobaven en la superfície quan, de sobte, va deixar de parlar i immediatament altres bussos van acudir al seu rescat.

Els seus companys van tardar tres minuts en recórrer els 30 metres que separaven la superfície de l'accidentat, un dels dos caps d'equip del grup, al qual van trobar inconscient.

Els facultatius de Sacyl van realitzar diversos intents de reanimació però només van poder confirmar la mort del treballador, natural de Madrid, tot i que les primeres informacions situen el seu lloc de residència a Illes Balears.

MESURES DE SEGURETAT.

La Confederació va explicar que els treballadors compten amb dues bombones d'oxigen, una d'elles de seguretat, i que es realitzaven inspeccions periòdiques de seguretat, matèria en la qual comptaven amb el corresponent pla aprovat. A més, sempre es manté contacte amb la caseta de control de la superfície, on sol haver-hi un tècnic, que se suma a l'equip format per quatre o cinc bussos.

La CHD va explicar que en l'esmentada presa es porten a terme millores i actualment es treballa en el projecte de modernització dels òrgans de desaigüament i, precisament, se substituïen els desaigües de fons quan s'ha produït l'accident, del qual de moment encara no se saben les causes.

Les obres van ser adjudicades a Obres i Serveis Públics, S.A (Osepsa), que va subcontractar per a aquest treball l'empresa especialitzada Tinsa, treballadors de la qual portaven a terme aquestes tasques des del passat mes de febrer.