Palma es promocionarà a la 'V Fira Internacional de Turisme Cultural de Màlaga' entre demà i diumenge que ve

Actualizado: jueves, 18 septiembre 2008 13:43

PALMA DE MALLORCA, 18 de setembre (EUROPA PRESS)-

L'Institut Municipal de Turisme (Imtur) està potenciant la promoció de Palma com destí cultural i de 'city breaks', de manera que per cinquè any consecutiu assistirà a la pròxima edició de la 'Fira Internacional del Turisme Cultural' (FITC), un esdeveniment que se celebrarà a partir de demà dijous i fins diumenge que ve, dia 21, i que integrarà un 'workshop' de turisme cultural exclusiu en el sector.

En aquest sentit, cal destacar el gran èxit obtingut en la passada edició, on Palma va tenir l'oportunitat de presentar l'oferta cultural a un total de 76 empreses, totes amb un perfil molt especialitzat i amb una variada gamma de productes, entre els quals destacava el cultural.

El Departament de Promoció del Imtur desplaçat a Màlaga, que en aquesta ocasió tindrà un estand propi de 32 metres quadrats, té previst mantenir reunions amb la majoria dels compradors i es podrà recalcar la forta presència de Palma i la diferenciació entre l'oferta més especialitzada respecte de la tradicional de sol i platja, a més de destacar la presència cada vegada més consolidada de la capital balear en els mitjans de comunicació dels seus respectius països, mostrant-la com una ciutat cosmopolita i amb uns serveis de qualitat.

Palma, durant el 2008, ha registrat uns bons resultats respecte a turisme urbà. Això es deu bàsicament a la multiplicació de les escapades de curta durada, autoorganitzades, i a les excel·lents connexions aèries de què disposa.

Així, aquests nous hàbits de consum han afavorit els destins urbans. El turisme urbà és un fenomen emergent que està reconfigurant els últims anys els fluixos turístics a Europa i converteix així la ciutat en un producte atractiu.

L'Imtur ha participat en diverses fires internacionals especialitzades en turisme cultural, entre les quals destaquen la 'Cultour Fair' (Colònia) i la Fira 'City Break' (Belgrad).

D'altra banda, l'Imtur porta a terme una sèrie d'accions d'estratègia d'intensificació de les activitats de promoció turística, amb l'objectiu de potenciar el turisme cultural de la ciutat.

Una mostra de la importància del patrimoni cultural i monumental de Palma són les conclusions de les enquestes realitzades en els punts d'informació mòbil de la temporada 2007, segons les quals els turistes que van visitar la ciutat atorguessin una puntuació global de 8,35. La major puntuació la va rebre el patrimoni cultural de la ciutat i el seu nucli històric, amb un 8,16.