Pimeco reclama la creació d'un Consell Municipal de Comerç que acabi amb la política "erràtica" de la regidoria

Actualizado: viernes, 11 abril 2008 20:36

PALMA DE MALLORCA, 11 d'abril (EUROPA PRESS)

La patronal de la Petita i Mitjana Empresa de Comerç (Pimeco) va reclamar avui la constitució d'un Consell Municipal de Comerç que posi fi a "l'obscurantista i erràtica" política portada a terme per la regidoria de Comerç de l'Ajuntament de Palma, basada en accions que denoten el "desconeixement" del sector per part de la regidora Joana María Borràs així com la seva "falta de visió global" d'aquesta activitat econòmica.

En un comunicat, l'entitat va reivindicar que des d'aquest òrgan es coordini amb els agents socials i es concertin les polítiques relacionades amb el sector comercial, a l'observar "amb estupor" com Borràs, des que va prendre possessió del seu càrrec, "ha emprès un camí en solitari, fent gala d'una forma de fer política obscurantista respecte els interlocutors socials, i discriminatòria".

"L'únic que fomenten és que existeixi un comerç que rep per part de la corporació un tracte preferencial, mentre que la resta és de manera reiterada marginat i ignorat, van lamentar des de l'associació, els quals van fonamentar les seves crítiques en actuacions com haver fet "cas omís a tots i cadascun dels requeriments que porta presentant Pimeco" i en els que defensa la impossibilitat que el projecte d'Aqua Màgica obtingui llicències d'activitat a causa que aquesta zona està "saturada comercialment".

Alhora, va assenyalar que, respecte el projecte d'Es Jonquet 'Mar i terra', que inclou la realització d'un centre comercial de 2000 metres quadrats a primera línia del Passeig Marítim, el consistori no ha manifestat la seva oposició a aquesta iniciativa i "ni tan sols ha reclamat la llicència autonòmica que precisen legalment les grans superfícies comercials".

D'altra banda, van agregar que han tingut coneixement de la 'batuda' liderada per Borràs a Pere Garau en aquest barri a través dels mitjans de comunicació, si bé "no podem deixar d'aplaudir que es persegueixin pràctiques irregulars, tampoc podem deixar de valorar que d'aquesta acció es desprèn que la regidora té una visió del sector molt particular i discriminatori: pega pals als comerciants de les barriades, mentre que els munta concerts als del centre".

Pimeco va recordar que, en contraposició a les pràctiques de la regidoria, la bona marxa del teixit comercial de Palma, del centre i de la perifèria, depèn en gran mesura de les polítiques que impulsa la corporació municipal a totes aquelles àrees que els competeixen, "amb el degut lideratge de la regidoria i concertació amb els interlocutors socials".

Així, va manifestar que la regidoria "hauria de ser garantitzadora d'un model de ciutat que respongui a les necessitats (equipament urbà, neteja, il·luminació, seguretat, urbanisme, mobilitat, entre d'altres numerosos aspectes) de la totalitat de les empreses dedicades a l'activitat comercial. Objectiu que fins avui no ha aconseguit la titular de l'àrea", va reblar.

La patronal va assenyalar que ha advertit l'edil que el sector precisa d'una regidoria que tingui una visió integral del comerç de Palma, "sense fer distincions per la seva ubicació, tipus o procedència". Així, va posar com a exemples temes com la reforma de Camp Redó o de la Plaça Rosselló, i el Pla Integral de Pere Garau. "Son temes de vital importància, ja que d'aquestes actuacions depèn el futur del comerç de Palma", va remarcar.

Pimeco va reclamar així la creació immediata d'un Consell Municipal del Comerç, òrgan en el qual han d'estar representades les patronals que estan legitimades per representar el comerç de Palma. Concretament, les que signen el Conveni Col·lectiu del Comerç: Pimeco i Afedeco, a més d'Anged, a més de les centrals sindicals, les associacions que representen els consumidors i les associacions de veïns.