El PP d'Eivissa insisteix en la pèrdua de pes específic de l'illa en Fitur per l'allunyament del Pla de Màrqueting

Actualizado: lunes, 4 febrero 2008 18:07

EIVISSA, 4 Feb. (EUROPA PRESS) -

El portaveu del grup popular del Consell Insular d'Eivissa, Pedro Palau, ha fet avui un balanç de la promoció d'Eivissa realitzada en Fitur insistint en la pèrdua de pes específic de l'illa amb motiu de l'allunyament del Pla de Màrqueting, del desistiment d'una promoció diferenciada i de la indefinició respecte al producte que es vol promocionar.

Per al portaveu del PP els actes de la Plaza Colón i el repartiment d'orelletes i flaó "no són 'ganxo' suficient per atreure a turistes", mentre que sí que ho haguessin estat la presentació de productes específics d'Eivissa amb presència individualitzada de cada illa.

En aquest sentit, Palau recordà que si aquesta festa de Colón suposa una despesa d'1,8 milions d'euros, la festa d'Eivissa i Formentera que es feia en l'anterior legislatura presentava els productes específics a operadors turístics i agents de viatge a més de tenir l'assistència gratuïta de personatges famosos que "van suposar una publicitat en mitjans nacionals per valor de 400 mil euros que no va costar res al Consell", resumí.

Per a Palau, tot i que l'estand i la seva situació "eren correctes" i la festa de la Plaza Colón fou "un èxit de gent" cal tenir en compte que "no hi hagué una promoció concreta de l'illa d'Eivissa ja que ni els productes gastronòmics ni les mostres d'artesania se sabia d'on procedien" i fins i tot la gent, agregà, "dubtava si no es tractava d'un obsequi del batle de Madrid".

En aquest sentit, la consellera de Turisme, Pepa Marí, matisà en declaracions a Europa Press que el discurs del PP sobre aquesta qüestió "és il·lògic ja que no poden demanar una festa nocturna quan alhora critiquen que es treballi de manera conjunta amb les discoteques per regular l'oferta d'oci nocturn".

Marí matisà que des del Consell Insular "pretenem donar a conèixer altres aspectes amb els quals compte l'illa i que suposen una oferta de qualitat". Motiu pel qual la consellera posà de manifest que la carpa ubicada en la Plaza Colón de Madrid "ha estat un referent per mostrar el millor de les Illes pel que fa a artesania, gastronomia i música".

Segons Marí, aquesta carpa ha estat, a més, "un esforç per arribar al públic final i oferir-li l'oportunitat de redescobrir les Illes". Un esdeveniment amb el qual, segons la consellera, "Eivissa torna a recobrar tota la seva esplendor".

Per la seva banda, la presidenta en funcions, Patricia Abascal, posà de manifest que des del Consell "intentem coordinar i compaginar un turisme nocturn amb el diürn".

Abascal matisà a més que des de la promoció de les Illes cal "oferir un salt qualitatiu, de manera que l'hospitalitat i la naturalesa inclosa dins del patrimoni siguin elements clau per als visitants que busquen una oferta diferenciada". Per a la presidenta en funcions "si no es pot competir en preu cal fer-ho en servei i qualitat".