El SEPLA estima en uns 100 els pilots de Spanair afectats per la crisi

Actualizado: jueves, 17 julio 2008 17:47

El sindicat de pilots assegura que no col·laborarà amb l'ERO fins que els gestors de l'aerolínia no se'n vagin de la companyia

MADRID, 17 Jul.. (EUROPA PRESS) -

El Sindicat Espanyol de Pilots de Línies Aèries (SEPLA) va estimar avui en uns 100 els pilots que es veuran afectats per les retallades previstes en Spanair, després que l'aerolínia posi en marxa el seu pla de viabilitat.

El representant de SEPLA en Spanair, Javier Navas, va considerar en declaracions a Europa Press que tenint en compte que quinze avions es quedaran en terra, la companyia aèria propietat del grup SAS haurà de prescindir d'entre un 15% i un 20% dels pilots de la companyia, la totalitat dels quals ascendeix actualment a 570.

Navas va estimar que els tripulants de vols i els treballadors de manteniment es veuran afectats en un percentatge semblant d'entre el 15% i el 20%, respectivament. Els restants acomiadaments haurien de ser aplicats al personal de terra i administració.

Navas va admetre que ara com ara Spanair no ha donat detalls sobre el repartiment d'acomiadaments, que deurien precisar-se a partir del pròxim dia 22, quan iniciïn les negociacions sobre l'aplicació de l'expedient de regulació d'ocupació (ERE) entre empresa i sindicats. Tot i això, va titllar d'excessiva la xifra de 1.100 persones afectades per les retallades que la companyia va anunciar ahir.

El sindicat de pilots, que mantindrà avui assemblees en diferents ciutats espanyoles, va assegurar que tractarà que es posin en marxa "figures legals de tota mena" per pal·liar l'"efecte acomiadament".

CONDICIÓ

Navas va recalcar que el sindicat no col·laborarà en l'ERE llevat que no es compleixi una "condició molt important" sense la que els pilots no acceptaran col·laborar, que és que els actuals gestors de la companyia abandonin la direcció de l'aerolínia.

"No anem a posar cap ocupació més en mans de gestors que no saben fer el seu treball", va recalcar el representant del SEPLA en Spanair, qui va recordar que els pilots ja van reduir els seus salaris i van augmentar la seva productivitat. "Els actuals gestors de la companyia que ens han portat a aquesta situació han d'anar-se'n", va destacar Navas.

En aquest sentit, el SEPLA va titllar d'"irrealitzables i inversemblants" els plans estratègics realitzats pels gestors, que "no van aprofitar" el cicle alcista perquè Spanair pogués afrontar l'actual crisi actual en millor situació. "El recent Pla Estratègic 2007-2010 ha fracassat estrepitosament en només un any d'aplicació", van recalcar els pilots.

En un comunicat, el sindicat va assenyalar a més que "no acceptarà que el grup SAS mantingui una altra companyia del mateix grup, Aebal, al mercat", tenint en compte que dita aerolínia s'ha dedicat fins ara a "volar la producció de Spanair, havent sobreviscut gràcies a ella". "No pot resultar admissible de cap manera que s'accepti l'ajust de plantilla en Spanair i que Aebal quedi al mercat com agent lliure, fent competència a la pròpia Spanair", va recalcar el sindicat.

Tot i això, el sindicat, que té consultors propis treballant amb Boston Consulting Group, va assegurar que treballarà conjuntament amb la direcció de Spanair i la de SAS per garantir la supervivència de l'empresa.

SEPLA-Spanair va mantenir ahir una reunió amb la direcció de Spanair, els representants de Boston Consulting Group i el Bufet Cuatrecasas en què se li van comunicar les línies bàsiques del pla de viabilitat anunciat ahir per l'aerolínia.