SFM i sindicats es reuniran dijous en el TAMIB per intentar desconvocar la vaga prevista en el servei de tren

Actualizado: martes, 10 junio 2008 21:34

El conseller de Mobilitat descarta que una possible reducció de plantilla en l'empresa

PALMA DE MALLORCA, 10 de juny (EUROPA PRESS)-

El conseller de Mobilitat i Ordenació del Territori, Gabriel Vicens, ha anunciat avui que dijous que ve, 12 de juny, està prevista una reunió en el Tamib entre la direcció de l'empresa i els sindicats de Serveis Ferroviaris de Mallorca (SFM), per intentar arribar a un acord que permeti desconvocar les aturades previstes en el servei de tren de l'illa.

En declaracions realitzades als passadissos del Parlament, el conseller va apuntar que la direcció de l'empresa està "totalment oberta a dialogar" sobre qualsevol demanda que puguin fer els treballadors. Alhora, va apel·lar a la "responsabilitat" dels utilitzats d'aquest servei públic perquè no "perjudiquin als usuaris", i va confirmar que als últims dies s'hagin detectat "molts retards en els trens que, en principi, semblen injustificats" i que el seu departament està investigant.

El conseller va destacar l'important "impuls" que s'està realitzant la Conselleria per millorar les actuals línies de tren, incorporar noves freqüències, així com reduir fins a 20 minuts el temps d'espera dels usuaris del tren Palma-Inca, respecte dels 30 actuals, mesures totes elles que, segons va dir, estan encaminades a "augmentar la seguretat" en el servei.

MESURES LABORALS

En matèria laboral, Vicens va informar que l'objectiu de l'empresa passa per "racionalitzar" les hores extres, tenint en compte que "fins ara estaven molt desproporcionades", i alhora va descartar que se'n vagi a retallar la plantilla actual, sinó que, més aviat al contrari, "s'està estudiant la possibilitat d'augmentar el nombre de treballadors amb vista al futur".

Per la seva banda, els sindicats apunten que si la situació no canvia "tan sols dos treballadors controlaran tota la línia de tren, sense cap reforç en cas d'incidència", mentre que, d'altra banda, va apuntar que mitjançant el nou sistema, els maquinistes adoptaran nous torns de treball amb temps de conducció ininterrompuda que superen les nou hores de treball, sent en algunes ocasions els únics agents de l'empresa a bord dels trens".