Sol Meliá guanya 71,7 milions fins el setembre, un 51% més, i apunta un "moderat optimisme"

Actualizado: miércoles, 10 noviembre 2010 11:52

La companyia, que centrarà la seva expansió als EUA i l'Àsia el 2011, ha signat quatre préstecs per 74 milions per mantenir el seu nivell de liquiditat


MADRID, 10 Nov. (EUROPA PRESS) -

Sol Meliá ha registrat un benefici net de 71,7 milions d'euros durant els nou primers mesos de l'any, fet que suposa un augment del 51% respecte al mateix període de l'exercici passat, ha informat aquest dimecres el grup hoteler en un fet rellevant enviat a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV).

Entre gener i setembre, els ingressos totals van arribar als 976,7 milions d'euros, un 8,5% més, mentre que el resultat brut d'explotació (Ebitda) es va situar en 216,1 milions d'euros, un 16% superior al dels nou primers mesos del 2009.

La cadena hotelera va elevar el seu benefici net d'explotació (Ebit) un 28,5%, fins a 143,8 milions d'euros, mentre que el resultat d'explotació abans d'amortitzacions i lloguer de flota (Ebitdar) ha augmentat un 14,9% i es va situar en 281,1 milions.

L'hotelera de la família Escarrer va atribuir aquesta millora en els seus resultats a la gestió financera i l'evolució del negoci hoteler, que ha presentat un increment en els ingressos per habitació disponible (RevPar) del 7,7% fins a setembre, completant així el setè mes consecutiu de creixement.

Durant els nou primers mesos de l'any, el cost mitjà per estada ha crescut un 1,6%, mentre que els marges operatius van millorar en 134 punts bàsics.

La companyia ha destacat que la tendència de millora s'ha accentuat en el tercer trimestre, amb un increment del 17,4% en els ingressos per habitació disponible (RevPar) en les principals capitals espanyoles i europees i del 10,9% a Llatinoamèrica i El Carib.

Pel que fa als hotels de vacances espanyols, Sol Meliá constata una recuperació "significativa" durant l'estiu, amb un augment del 8,3% del RevPar davant de la millora d'un 1,5% registrada en el primer semestre, millora imputable als resorts de les Balears i a un millor comportament dels preus.

"L'evolució acumulada als nou primers mesos justifica el moderat optimisme", assenyala Sol Meliá, que basa la seva cautela en l'escassa visibilitat sobre el ritme de la recuperació internacional, els alts nivells de desocupació i l'impacte econòmic de les mesures d'ajust en mercats emissors com El Regne Unit i Alemanya.

AMORTITZACIÓ DEL SEU DEUTE.

Sol Meliá espera complir amb els seus deutes i seguir millorant el seu balanç, per al que ha renovat durant aquest any el 100% de l'import de les línies de crèdit que expiraven durant els nou primers mesos de l'any, que s'afegeixen a la firma de quatre préstecs per import de 74 milions d'euros per mantenir el seu nivell de liquiditat, a més de la venda d'alguns actius com l'hotel Sol Pelicans Oques de Benidorm, establiment que ha operat en règim de lloguer durant l'últim trimestre.

A data d'avui, la liquiditat de la companyia supera els 487,4 milions d'euros, quantitat que garanteix l'amortització dels compromisos de deute contrets fins a desembre del 2010, xifrats en 379,9 milions d'euros.

La companyia ha indicat que continua treballant en el manteniment de l'estructura actual del seu deute, el que aprofitant la favorable situació dels tipus d'interès, manté tipus d'interès fix al 60% dels préstecs.

PRIORITATS PER A 2011: EUA I ÀSIA.

Sol Meliá, que manté actualment 27 hotels en procés d'incorporació per a una oferta de 7.455 habitacions --un 9,5% de la seva cartera actual--, de les quals el 82% funcionarà sota contractes de gestió o franquícia, focalitzarà els seus esforços per als pròxims anys a incrementar la seva presència en les ciutats europees clau, a més de a Llatinoamèrica i El Carib, on la cadena hotelera espera desenvolupar el terreny que té a Mèxic i, més endavant, al Brasil.

El 2011, la companyia fixarà les seves prioritats als Estats Units i l'Àsia-Pacífic. En el que es refereix al mercat estatunidenc, Sol Meliá ha incorporat ja un hotel de negocis a Atlanta i, de la mà de la seva aliança amb el grup [Wyndham], acaba de signar el '[Tryp] New York by [Wyndham]', la primera incursió de la nova marca als EUA A Àsia, la cadena centrarà la seva expansió en països com Indonèsia, Vietnam, Tailàndia i la Xina.

INCREMENT DE LES RESERVES I DELS PREUS.

Sol Meliá confia que l'evolució positiva del negoci es mantingui en el futur, així com la recuperació del factor preu. Per mercats, la cadena ha destacat la millora del consum als EUA que apunta un primer trimestre positiu per a l'any vinent, així com una evolució positiva per als hotels de l'Amèrica Llatina-Carib i de les ciutats europees, gràcies a la reactivació dels viatges de negocis.

A Espanya, els segments de negocis i oci urbà avancen una millora a Madrid i Barcelona i una evolució "menys previsible" a d'altres ciutats. Sol Meliá subratlla que les negociacions amb els touroperadors apunten a un increment de les reserves per a l'hivern de 2011 i a un lleuger increment dels preus per al pròxim exercici.

Amb tot, Sol Meliá va augurar un creixement global dels ingressos per habitació disponible en un dígit mitjà per a l'exercici, considerant que continuï i es consolidi la recuperació iniciada pels principals mercats, així com la seva fortalesa financera, per seguir incrementant la seva presència en mercats clau.