Son Sardina és el primer barri de Palma que tindrà una zona de velocitat limitada a 30 quilòmetres per hora

Actualizado: miércoles, 25 agosto 2010 16:20

PALMA DE MALLORCA, 25 Ago. (EUROPA PRESS) -

Son Sardina és el primer barri de Palma que comptarà amb una zona 30, és a dir, una àrea que tindrà la velocitat limitada a 30 quilòmetres per hora amb l'objectiu de reduir el trànsit de cotxes, augmentar la seguretat dels vianants i millorar la qualitat de vida dels veïns.

Així ho ha anunciat el regidor de Mobilitat de Palma, José Hila, en una roda de premsa en la qual va estar acompanyat per la directora general de Mobilitat municipal, Maria Luisa Gracia, i en què ha assenyalat que el consistori preveu començar a senyalitzar el barri a final d'agost perquè estigui operatiu com zona 30 al setembre.

Hila ha explicat que per convertir Son Sardina en una zona 30 es delimitarà la zona urbana del barri amb senyals verticals i horitzontals a terra en els principals carrers d'entrada i sortida del barri. A més, al carrer principal (Passatemps) s'elevaran els passos per a vianants.

També s'habilitarà com carrer residencial el tram del carrer Metge Sbert comprès entre el carrer Guasp i Passatemps, i en què es limitarà la velocitat a 20 quilòmetres. Aquest tros, a més, canviarà el seu sentit de circulació. La intenció és que aquest carrer sigui utilitzat exclusivament pel trànsit residencial i que en ella tingui la prioritat el vianant.

L'edil ha subratllat que la idiosincràsia de Son Sardina afavoreix que es pugui portar a terme allà aquesta actuació, la qual ha indicat que permetrà aconseguir una mobilitat més sostenible perquè la reducció de la velocitat disminuirà el soroll, rebaixarà la possibilitat d'accidents, i produirà menys contaminació.

El regidor ha precisat que aquesta iniciativa part d'una reivindicació dels veïns, els qui a més de voler incrementar la seguretat dels ciutadans que acudeixen a la rodalia del col·legi públic Maria Antònia Salvà i de la plaça Molins de l'Aigua, volen així com evitar que el barri es converteixi en una zona de passada ràpid per a aquells conductors que volen accedir a la carretera de Valldemossa i a la de Sóller evitant les rotondes i la concentració de cotxes que allà s'acumula.

SON ESPANYOLET SERÀ EL PRÒXIM BARRI

Hila ha avançat que el pròxim barri palmesà que tindrà una zona 30 serà Son Espanyolet a causa de a la configuració de la zona, amb carrers estrets i cases baixes, que es presta a aquesta mena d'actuació.

Alhora, el regidor ha apuntat la possibilitat que s'implantin zones 30 en altres àrees del nucli antic en un futur, si bé ha matisat que l'objectiu de l'Ajuntament per a aquesta legislatura és que aquestes actuacions se centrin primer a Son Sardina i Son Espanyolet.