Spanair es planteja reduir les seves bases i mantenir només les de Madrid i Barcelona, segons el Sitcpla

Actualizado: jueves, 17 julio 2008 20:05

El sindicat estima en "no més de 200" els tripulants de cabina que es podrien veure afectats per les retallades en l'aerolínia del grup SAS

MADRID, 17 de juliol (EUROPA PRESS)

Spanair estaria estudiant la viabilitat dels seus actuals set bases operatives --Madrid, Barcelona, Las Palmas, Tenerife, Bilbao, Palma i Màlaga-- a causa dels elevats costos de manteniment i podria optar per mantenir només les dels aeroports de Barajas i El Prat, segons van assenyalar a Europa Press fonts del Sindicat Independent de Tripulants de Cabina de Passatgers de Línies Aèries (Sitcpla).

Així, l'aerolínia, que compte a més amb un centre de treball a Alacant, podria estudiar el tancament de les bases de Les Palmes, Tenerife, Bilbao, Palma de Mallorca i Màlaga. "Està estudiant la viabilitat de les bases però és molt possible que només deixi Madrid i Barcelona", van recalcar des de Sitcpla-Spanair.

En aquest sentit, van recordar que la direcció "no va reaccionar" en aquests últims vuit anys davant de la situació de pèrdues dels últims exercicis. "Només en un dels últims vuit anys Spanair va registrar resultats positius i la companyia ha mantingut la mateixa estructura de set bases i un centre de treball sense adequar-se a les condicions de mercat", van recalcar aquestes fonts.

Tenint precisament en compte l'actual situació del sector, amb el continu increment del preu del petroli, Spanair està "pitjor preparada" per fer davant de la crisi respecte a companyies com Iberia i Air Europa, que tenen una i quatre bases, respectivament.

"Spanair té moltíssims costos incrementats pel manteniment dels avions, les bases i els costos derivats de la pròpia operació, que la fan molt més difícil i costosa que la d'altres companyies", van puntualitzar aquestes fonts, que van recordar que la crisi del sector afecta a més a la competència entre Spanair i les companyies de baix cost pel que fa a increments de preus en els bitllets.

200 TRIPULANTS AFECTATS

Fonts del sindicat van estimar en "no més de 200" els tripulants de cabina afectats per les retallades establerts en el pla de viabilitat presentat ahir per Spanair. Tot i això, van precisar que és una xifra "orientativa" ja que el percentatge exacte de treballadors afectats en cada col·lectiu s'estudiarà a partir de dimarts que ve.

Alhora, aquestes fonts van recordar que dels quinze avions que es quedaran en terra, cinc pertanyen a la flota de la filial del grup Aebal, de manera que la tripulació i els pilots afectats seran de la plantilla de l'esmentada companyia.

El sindicat ja té previst que "abans de tocar qualsevol ocupació" s'estableixin una sèrie de mesures que ajudin a "minorar" els efectes de l'ERE en la platilla, com reduccions de jornada voluntàries, baixes incentivades, llicències retribuïdes o jubilacions anticipades.

A partir de dimarts 22 i fins al pròxim 14 de setembre, Spanair i els treballadors negociaran la posada en marxa de l'ERE. En aquest sentit, també a partir de dimarts els diferents comitès d'empresa i seccions sindicals es reuniran per constituir una plataforma de negociació, que serà l'encarregada de la negociació directa amb la direcció de l'aerolínia.